شناسهٔ خبر: 133260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کویت اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه بین‌المجالس را خواستار شد

رئیس مجلس کویت رئیس مجلس الامه (پارلمان) کویت با اشاره به اینکه در اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) حق وتو وجود ندارد، اخراج رژیم صهیونیستی از این اتحادیه را خواستار شد.

به گزارش «نماینده»، «مرزوق الغانم» که روز شنبه‌ (دیروز) در کنفرانس یک روزه پارلمان عربی و روسای مجالس کشورهای عربی در قاهره شرکت کرده بود، گفت که در سند تدوین شده در این کنفرانس بر ضرورت تکمیل تلاش‌های پارلمان کویت با همکاری دیگر پارلمان‌های کشورهای عربی برای لغو عضویت کنست (پارلمان) اسرائیل در اتحادیه بین‌المجالس جهانی تأکید شده است.

روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» به نقل از الغانم بر اهمیت اخراج کنست اسرائیل از اتحادیه بین‌المجالس به ویژه به دنبال صدور قطعنامه شورای امنیت در خصوص محکومیت شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عربی بایستی به دور از آراء کشورهای غیر عرب اقدامی در این باره انجام دهند، تصریح کرد که مجلس الأمه کویت اجرای اقدامات قانونی در این باره را تکمیل کرده و آن را در کنفرانس آتی روسای پارلمان‌های عربی ارائه خواهد کرد.

رئیس پارلمان کویت در ادامه ضمن دعوت از کشورهای عربی برای حمایت از این اقدام گفت: لغو عضویت کنست اسرائیل در اتحادیه بین‌المجالس جهانی کمترین کاری است که می‌توان انجام داد تا این رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل عمل نماید زیرا کابینه اسرائیل تمامی این اقداماتی که بر خلاف منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های آن است تنها با موافقت کنست اتخاذ می‌کند.

نظر شما