شناسهٔ خبر: 133165 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چرا ۲۲ بهمن همه باید بیایند؟

قاسم جعفری راهپیمایی ۲۲ بهمن قاطع ترین جواب به زیاده گویی های رئیس جمهور جدید آمریکا است و حضور در راه پیمایی ۲۲ بهمن یعنی انجام حداقل چهار فریضه الهی یکجا • تولی • تبری • امر به معروف • نهی از منکر.

«نماینده»؛ قاسم جعفری*/ «فردا و در روز ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی وارد سی و نهمین بهارش می شود. حضور همگانی مردم مثل همیشه ضروری است و معانی زیادی دارد.

دلایل زیر به ما می گویید چرا باید فردا در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور شرکت کنیم.

انقلاب مردمی بوده و مردمی می ماند، ملت ایران انقلاب را به بهای سنگین به دست آورده پس آن را ارزان نمی دهد. اهداف انقلاب و دستاوردهایش فراوان بوده است. داروی اصلی آسیب ها خطرات و چالش های فراوان انقلاب حضور مردم است. حضور مردم و همراهی مسئولان با آنها مهترین نماد همدلی و همزبانی است.

وقتی مردم می آیند یعنی فهم و درک بالای آنان در تفکیک بین ارزش های اصلی انقلاب با برخی ناکارآمدی ها و یا احیانا ناهنجاری های موجود در بخش های مختلف. حضور بر مردم یعنی تجلی عمومی تقوای قلبی در تعظیم یک یوم الله مهم ( ۲۲ بهمن)،  وقتی همه می آیند یعنی همراهی و همگامی آنان با امام ره و شهیدان والاگهر. آنها می آیند که امید بر دل دوستان خدا و مظلومان ببارند.

ظهور میلیونی مردم تفسیر عملی (اعدوا لهم ما استطعتم من قوة. رئیس جمهور ناشی ابله و تازه کار ایالات متحده گفته از من بترسید؛ حضور پر صلابت مردم قاطع ترین جواب به او و اذناب منطقه اش خواهد بود. وقتی همه بیایند پشت کفر و الحاد و نفاق و مجریان پروژه   «دیاثت سیاسی» به قول آن عالم بزرگ می شکند. نیامدن یعنی نیستن و یاس و سرخوردگی و آمدن یعنی حیات، نشاط سرزندگی و جریان مداوم اراده و همت. حضور همگان از خورد و کلان یعنی درک والای جمعی و شکست قطعی پروژه شکاف نسل ها.

حضور در راه پیمایی ۲۲ بهمن یعنی انجام حداقل چهار فریضه الهی یکجا • تولی • تبری • امر به معروف • نهی از منکر.
۱۵ - نمایش حصور یعنی پاسخ مثبت به ندای رهبر و ولی و پاسخ به او یعنی اجابت دعوت خدا و رسولش (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ ۖ ...َ) سوره اﻷنفال ۲۴]

حضور خیل دوست داران انقلاب یعنی مطالبه درست از مسئولان برای مراقبت از دستاوردهای عظیم و بیراهه نرفتن. فریاد رسای انبوه مردم مبنی بر قاطعیت در اجرای قانون، عدالت و مجازات بدون اغماض مفسدان ریز و درشت اقتصادی اخلاقی امنیتی و...

آمدن پرشور همه اقشار یعنی شکستن پشت تحریم های ظالمانه و پاسخ راسخ به تبلیغات خلاف غول دروغ ساز تبلیغاتی استکبار. می آیند که دنیا بدانند ملت ایران همچنان الگو و اسوه ملت های بیدار شده و جوانان غیور آنان است.

حماسه حضور یعنی نگاه کنشگرانه، اثر گذار و نافذ و اراده پولادین یک ملت در صیانت از میراث تمدنی خویش و ساخت تمدن نوین اسلامی. حضور مردمی یعنی نمایش گزینه تمام کننده معرکه به نفع یک ملت زنده، دین باور، حق جو. و بیست دومین دلیل اینکه، حضور یعنی ظلم ستیزی، مظلوم نوازی و اعلام آمادگی برای ظهور دولت یار.»

*عضو هیات علمی دانشگاه

نظر شما