شناسهٔ خبر: 133135 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برانکو: با منصوریان بازی ندارم ما با تیم استقلال بازی داریم

برانکو43 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، گفت:نتایج درخشانی که استقلال در هفته‌های اخیر کسب کرده نشان می‌دهد یک دربی بسیار سخت در پیش داریم.

به گزارش «نماینده»، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری در پایان تمرین پرسپولیس، گفــت: قبل از هر چیزی به استقلال تبریک می‌گویم. امیدوارم نماینده های فوتبال ایران در آسیا موفق باشند. نتایج درخشانی که استقلال در هفته‌های اخیر کسب کرده نشان می‌دهد یک دربی بسیار سخت در پیش داریم. از همین جا به هوادارانمان سلام‌ می کنم. با بازیکنان اوکراینی مشکل داریم که مصدوم هستند. محسن ربیع‌خواه تمریناتش را با تیم شروع کرده است. سروش رفیعی هم برای گرفتن عکس از کمرش به دکتر رفت. در دیدار با تراکتورسازی کمرش ضربه خورد که از آن ناحیه احساس درد می‌کند.

وی در مورد اینکه استقلال قصد دارد بازیکنان پرسپولیس را ببندد، عنوان کرد: قبل از هر چیز برای انجام این کار نیاز به راهکار دارند، باید ببینیم در بازی چه می‌کنند؟ استقلال دیروز شایسته کسب پیروزی بود و نشان داد که از السد بهتر است. در دربی‌های زیادی حضور داشته‌ام، هر مسابقه شرایط خاصی دارد. برنده‌ای از قبل نداریم و تنها بازیکنان هستند که تصمیم می‌گیرند. با وجود اختلاف‌مان با استقلال، کسی نمی‌داند نتیجه چه می‌شود.  

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه استقلال ۱۲۰ دقیقه بازی کرده و آیا این تیم خسته به میدان می‌آید، اظهار داشت: امروز دیدید ما چقدر تمرین کردیم و تمرین سختی را پشت سر گذاشتیم. ۵ روز تا دربی زمان باقی مانده و فرصت کافی برای استراحت هست. دربی، مصدومیت و خستگی نمی‌شناسد.  

وی در پاسخ به این سؤال که دیروز فوتبال ژاوی متمایز از سایر بازیکنان بود و او چه کرده که به این درجه از فوتبال رسیده است، ‌گفت: ژاوی یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا است، او یک بدشانسی داشت و اینکه در دوره‌ای بازی می‌کرد که رونالدو و مسی هم‌دوره او بودند، به همین خاطر نتوانست یک توپ طلا بگیرد. مهمترین مسئله، کار کردن و تلاش است، او بارها کیفیت بالایش را نشان داده و ثابت کرده از بهترین‌های دنیاست.  

سرمربی پرسپولیس در رابطه با جلسه روز گذشته بازیکنان در باشگاه خاطرنشان کرد: این سؤال را مدیریت باشگاه باید پاسخ بدهد. در یک دوره سخت قرار داریم، باید با استقلال، سپاهان و الهلال بازی کنیم. همه علاقمندند تا مشکلات به بهترین نحو حل شود. بازیکنان هم دوست دارند جزئیات را بدانند، چرا که آنها از راه فوتبال زندگی می‌کنند و دیروز طبیعی‌ترین راه ارتباطی اتفاق افتاد.  

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه روز گذشته بازیکنان زودتر تمرینات را ترک کردند، گفت: برنامه دیروز ما استراحت فعال بود. عکس انداختیم و وزنه زدیم، قرار نبود بیرون تمرین کنیم. آنهایی که بازی کرده بودند و آنهایی که روی نیمکت بودند، برنامه خاص خود را داشتند.  

وی در مورد اینکه دو هفته قبل از نخستین بازی آسیایی می‌توانستید بازیکن جذب کنید اما فرصت تمام شده است، گفت: ما بازیکنانی که داشتیم را دادیم و از این مسائل دیگر خبر نداریم. توقع دارید چه کسی را اضافه کنیم؟  

برانکو در مورد اینکه پیش از این مربی الوحده امارات بوده و باید با پرسپولیس مقابل این تیم بازی کند و چقدر انگیزه دارد، گفت: انگیز شخصی ندارم، بلکه انگیزه‌ام باشگاهی است. روز گذشته چوک دستیارم به امارات رفته و بازی را از نزدیک دید. انتظار داشتیم که این تیم پیروز شود چون بهتر از نماینده اردن بود. از آن تیمی که من مربی‌اش بودم، تنها حمدان کمالی دروازه‌بان این تیم و اسماعیل مطر باقی مانده‌اند، تیگانی هم در عربستان مربی‌اش بودم. در چند سال گذشته در تیم‌هایی که بوده، کمتر از ۲۰ گل نزده. از مدیران این باشگاه هم فقط دبیرش باقی مانده و مشکلی با آنها نداشته‌ام.  

سرمربی پرسپولیس در مورد جذب مهاجم خارجی گفت: الان فصل نقل و انتقالات زمستانی است و هیچ کس بازیکن خوب خود را آزاد نمی‌کند، اگر هم آزاد کند، ۳ تا ۵ میلیون دلار پول می‌خواهد، اما همین هم جای سؤال است که آیا کسی که می‌گیریم، برای ما بازیکن می‌شود یا خیر؟  

وی در پاسخ به این سؤال که تیم پرسپولیس چقدر به سطح ایده‌آل شما نزدیک شده است، گفت: هدف اول ما این است که از مرحله اول صعود کنیم چون هم کیفیت و قدرتش را داریم و این را هم نشان داده‌ایم.  

برانکو در مورد بازگشت آرام‌طبع و اینکه وضعیت او چگونه می‌شود، گفت: قبلاً هم گفتم، در مورد اسامی صحبت نمی‌کنم، در حال حاضر جا برای بازیکن ۲۰ سال نداریم. آرام‌طبع وضعیتش با باشگاه حل نشده، او در لیست آسیایی ما هم نیست.  

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه تا حالا منصوریان را نبرده است، گفت: من که با منصوریان بازی نمی‌کنم، بلکه با تیم استقلال بازی داریم، این مسائل خیلی مهم نیست. او برای تیم خودش و ما هم برای پرسپولیس تلاش می‌کنیم، این بازیکنان هستند که بعد از سوت داور تصمیم می‌گیرند که چه اتفاقاتی می‌افتد.  

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا ممکن است از شهاب کرمی استفاده کند، عنوان کرد: شهاب تازه به تیم آمده و تنها یک تمرین داشته است، ما راه‌حل جایگزینی کمال را به هر حال پیدا خواهیم کرد، قطعاً جای کمال خالی است ولی در تیم مان قائل به فرد نیستیم.  

وی در مورد اینکه آیا احتمال دارد مثل دربی قبل نتیجه عجیبی رقم بخورد، عنوان کرد: در مورد این نوع نتایج ریسک نمی‌کنیم، امیدمان به بردن است، همانطور که استقلال می‌خواهد پیروز شود. فوتبال اینطور است که یکبار نتیجه به این طرف و یکبار نتیجه به آن طرف تعلق می‌گیرد.  

برانکو در رابطه با وضعیت مالی تیمش تصریح کرد: در این مورد با باشگاه صحبتی نداشته‌ام، اما به من اعلام کرده‌اند همه چیز مرتب است.  

برانکو در مورد اینکه قدیمی‌ها معتقدند دربی همیشه غافلگیرکننده است، اعلام کرد: اول صحبت‌هایم گفتم تیم برنده مشخص نیست و مهم نیست کدام تیم قبل از دربی شرایط خوبی داشته است. یک سال استقلال و قلعه‌نویی برای قهرمانی می‌جنگیدند و ما برای نیفتادن تلاش می‌کردیم، اما دربی را با گل علی علیپور یک بر صفر بردیم. در دربی هر چیزی ممکن است اکنون هر دو تیم با ۵، ۶ پیروزی متوالی به میدان می‌آیند.  

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه در عربستان، کرواسی، چین و ... مربیگری کرده و چه نتایجی کسب کرده است، اظهار داشت: در کرواسی مربی دیناموزاگرب بودم که در دربی‌ها چهار بار پیروز شدم و یکبار شکست خوردم. در چین مربی شاندونگ که باشگاه بزرگی است بودم، در آنجا رقابت‌های سختی داشتیم و موفق شدیم شانگهای را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهیم. در عربستان هدایت تیم بزرگی را برعهده نداشته‌ام، اما دو بار الاتحاد را بردیم، دو بار با الهلال مساوی کردیم، ‌ النصر را ۲ بار شکست دادیم و مقابل الاهلی یکبار باختیم و یکبار به تساوی رسیدیم.  

وی در مورد اینکه قبلاً اعلام کرده مرد دربی نیست و آیا با این اظهارنظر می‌خواسته همه را گمراه کند، عنوان کرد: بنده مربی هستم و همه بازی‌ها حساس است، ما بازی به بازی جلو می‌رویم و در مقابل‌مان دیدارهای سخت هم قرار می‌گیرد، این دلیلی بر این نیست که بخواهیم بگوییم دربی‌باز هستیم.  

نظر شما