شناسهٔ خبر: 133091 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دلیل بی توجهی دولت به طرحهای کلان

زاهدی رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس گفت: واقعا ناراحت هستیم که دولت به طرح های کلان ملی عنایت نداشته است؛ امیدواریم دولت در این خصوص بازنگری کند.

به گزارش «نماینده» دکتر محمد مهدی زاهدی در خصوص توقف یا کندی سرعت روند اجرای طرح های کلان ملی اظهار داشت: ما واقعا ناراحتیم از اینکه دولت به این طرح های کلان ملی عنایت نداشته است.

رئیس کمیسیون آموزش عالی تاکید کرد: اگر طرح های کلان ملی عملیاتی شوند بحث اقتصاد دانش بنیان را در کشور محقق خواهد کرد و به تبع آن استقلال علمی، فناوری و استقلال در بسیاری از حوزه های صنایع اجرایی می شود.

وی ادامه داد: من نمی دانم دولت چه تفکری داشت که با این طرح ها مخالف بود. حدس من این است که شاید چون این طرح ها در دولت قبل تصویب شده ممکن است اثر خصومت برخی ها با دولت قبل بوده باشد و بدین ترتیب طرح ها، کنار گذاشته شده اند.

زاهدی افزود: این ها طرح ملی هستند و بحث این دولت و آن دولت نباید در آنها دخالت داشته باشد؛ امیدوارم این تذکرها موجب شود دولت در این خصوص بازنگری کند.

رئیس کمیسیون آموزش عالی عنوان کرد: جالب است ما در پیشنهادات بودجه ای که در دولت داشتیم کمیسیون پیشنهاد داد این بودجه ها افزایش لازم را پیدا کند، اما در کمیسیون تلفیق، نمایندگان دولت با این پیشنهاد مخالفت کردند؛ این جای تاثر و تعجب دارد.

وی افزود: در بودجه های سال های قبل حداکثر حدود ۵۰ میلیارد تومان به طرح های کلان ملی اختصاص پیدا کرد.

نظر شما