شناسهٔ خبر: 133047 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گرانی مرغ در راه است

مرغ یوسف خانی قیمت مرغ ،سایر مشتقات و همچنین انواع ماهی در بازار را اعلام کرد.

به گزارش «نماینده»، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ خبر داد و گفت: از ابتدای هفته قیمت هر کیلو مرغ به نسبت هفته گذشته در بازار ۵۰ تومان کاهش یافته است.

وی افزود: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۷۰۰، مرغ آماده به طبخ درکشتارگاه ۶ هزار و ۳۵۰، توزیع درب واحد های صنفی ۶ هزار و ۵۰۰ و مراکز خرده فروشی ۷ هزار و ۱۵۰ تومان است.


به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی پیش بینی می شود که به سبب خلا جوجه ریزی طی ۴۰ روز اخیر و کاهش عرضه مرغ به کشتارگاه، قیمت مرغ  فردا با افزایش ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومانی در بازار روبرو شود.

 
یوسف خانی با اشاره به قیمت سایر مشتقات گفت: قیمت هر کیلو ران مرغ با کمر ۵ هزار و ۹۰۰، ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۷ هزار و ۱۵۰، سینه بی استخوان با کتف ۱۲، سینه بی استخوان بدون کتف ۱۳ و فیله مرغ ۱۵ هزار تومان است.

 
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به وضعیت قیمت مرغ طی ماه اتی در بازار بیان کرد: با توجه به وضعیت مساعد جوجه ریزی و افزایش تقاضا در نیمه دوم اسفند ماه پیش بینی می شود که نرخ مرغ از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تخطی نکند.

 
وی از ثبات قیمت ماهی در بازار خبر داد و اضافه کرد: نرخ هر کیلو شیر جنوب ۲۹، کپور ۱۴، قزل آلا ۱۴، شیر نیزه ای ۱۴، سالمون نروژ ۴۰، راشگو جنوب ۴۹، حلوا سیاه ۲۷ هزار و ۵۰۰، تیلاپیا وارداتی ۱۹، سفید پرورشی ۱۷ و آزاد دزفولی ۹ هزار تومان است.

نظر شما