شناسهٔ خبر: 133042 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امپراطوری پوشالی آمریکا با شروع جنگ علیه ایران پایان می‌یابد

پژمانفر43 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توطئه جنگ یا تسلیم در برابر آمریکا را دوتابعیتی‌های قسم‌خورده زیر پرچم آمریکا که نگران پاسپورت‌شان هستند، مطرح می‌کنند، گفت: نعره‌های آمریکا نه از روی قدرت بلکه از روی ترس و وحشت است.

به گزارش «نماینده» نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام، اظهار داشت: وضعیت و شرایط آمریکا همواره همینگونه بوده که امروز مشاهده می‌کنیم، آنان همیشه بدعهده بوده و هستند، اما متأسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند بگویند مواضع آمریکا با جابجایی رئیس‌جمهور این کشور تغییر پیدا کرده است، این تفکر کاملاً اشتباه است.

*آمریکا کشوری بدعهد، فاسد، غیرقابل اعتماد و دارای کارنامه سیاه در ایران است

وی با بیان اینکه آمریکا کشوری بدعهد و فاسد و غیرقابل اعتماد است، افزود: آمریکا کشوری دارای کارنامه سیاه و ننگین در جمهوری اسلامی ایران است، اگر چه برخی تلاش کردند ادبیات گفتمان انقلاب اسلامی را با طراحی یک توطئه‌ای و در فضایی سخت مقابل آمریکا قرار دهند و به مردم اینگونه القا کنند که راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی به جای تکیه بر اقتصاد مقاومتی، مذاکره با آمریکایی‌هاست.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: این جریان به دنبال آن بود که به مردم بگوید آمریکایی‌ها می‌توانند نقش منجی را در کشور ما برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی بازی کنند، آنان می‌خواستند با استفاده از یک تئوری فضای دوقطبی را در جامعه ما ایجاد کنند که با درایت رهبر معظم انقلاب موجب شکاف اجتماعی در کشور نشد و اتفاقاً فرصت جدیدی فراهم شد که مردم متوجه شوند که آمریکایی‌ها اصلاً قابل اعتماد نیستند، اگر چه این موضوع برای ما هزینه‌هایی به دنبال داشت و آسیب‌هایی هم از لحاظ اقتصادی، هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ از دست دادن ظرفیت‌های هسته‌ای‌مان بر ما تحمیل کرد.

*افرادی که بر طبل همراهی با آمریکایی‌ها می‌زدند به ناچار در صف مردم قرار گرفتند

وی ادامه داد: عده‌ای در ذهن‌شان شبهه ایجاد شده بود که می‌توانیم رابطه با آمریکایی‌ها را بهتر کنیم، آنها هم بعد از اینگونه مسائل به خیل عظیم ملتی که معتقد بودند مذاکرات نتیجه‌ای ندارد، پیوستند؛ اکنون شکافی بین ملت ایران نیست و همه می‌دانند آمریکایی‌ها بدعهد هستند، کسانی که بر طبل همراهی و همکاری با آمریکایی‌ها می‌زدند، امروز به ناچار با فشار مردم خودشان را در این صف قرار دادند.

پژمان‌فر با اشاره به اظهارات برخی از دولتمردان و حامیان دولت پس از موضع‌گیری‌های اخیر ترامپ که سناریوی جنگ یا تسلیم را مطرح می‌کنند، توضیح داد: امروز عده‌ای توطئه دیگری را طراحی کرده و مطرح می‌کنند و آن این است که اگر بخواهیم مقابل آمریکایی‌ها بایستیم، طبیعتاً باید با مشکلات و سختی‌های بیشتر و حتی «جنگ» مواجه شویم.

*نعره‌های آمریکا نه از روی قدرت بلکه از روی وحشت و ترس از جامعه جهانی است

وی اضافه کرد: باید گفت اولاً‌ دنیا و حتی فرزندان کوچک ما فهمیدند که امروز نعره‌های آمریکا از روی قدرت نیست، بلکه از روی وحشت و ترسی است که آنان را از جامعه جهانی به اوج نگرانی رسانده است.

*صدای خرد شدن استخوان‌های جریان غرب به گوش جهانیان رسیده است

وی تأکید کرد: ثانیاً انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک جریان گفتمانی و پیشرو در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی توانسته بین ملت‌های جهان جای خودش را باز کند، همان‌طور که امروز قطبی به عنوان جریان شرق نداریم و فروپاشیده است، صدای خرد شدن استخوان‌های جریان غرب نیز به گوش تمامی جهانیان رسیده و شنیده می‌شود؛ تحلیل همه دنیا این است که امروز رفتارهای دیوانه‌وار آمریکایی‌ها از روی وحشت و ترسی است که بر آنها غالب شده است.

*شروع جنگ آمریکا علیه ایران شلیک تیر خلاص به خودشان است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر همین اساس یادآور شد: آمریکایی‌ها وحشت‌زده‌تر از آن هستند که بخواهند جنگی را علیه ایران راه بیاندازند، اگر آنان علیه جمهوری اسلامی ایران جنگی را آغاز کنند، بدانند در واقع تیر خلاص را به خودشان شلیک کنند، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب «دوران بزن در رو» گذشته است.

*امپراطوری پوشالی آمریکایی‌ها با شروع جنگ آنان علیه ایران پایان می‌یابد

وی متذکر شد: آمریکایی‌ها می‌دانند اگر شروع‌کننده جنگ علیه ایران باشند، قطعاً تمام‌کننده جنگ با ما نخواهند بود، بلکه تیر خلاص را به خودشان شلیک خواهند کرد، وارد شدن آمریکا به جنگ با ایران، یعنی پایان یافتن امپراطوری پوشالی آمریکایی‌ها.

*سناریوی جنگ یا تسلیم را جریانات شکست‌خورده سیاسی داخل کشور مطرح می‌کنند

نماینده مشهد در مجلس همچنین گفت: مطرح کردن سناریوی یا جنگ یا تسلیم توسط برخی از حامیان دولت، بازی جریان‌های شکست‌خورده سیاسی داخل کشور ماست و آنان می‌خواهند بعد از بدعهدی‌های آمریکا در برجام، امروز این بازی را شروع کنند، این ئتوری در واقع متعلق به افرادی است که تئوری‌هایشان در همه مسائل مفتضح شده و مشت‌شان برای ملت ایران باز شده است.

*توطئه جنگ یا تسلیم را دوتابعیتی‌های قسم‌خورده زیر پرچم آمریکا مطرح می‌کنند

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که امروز اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند افرادی هستند که بالاخره نگران «پاسپورت» خودشان هستند، آنان نگرانند که نکند دوتابعیتی بودن‌شان و اظهار وطن‌دوستی‌شان نسبت به کشور دوم‌شان که بعضاً آمریکاست، برملا شود، برخی از این افراد دوتابعیتی از باب سوگندی که زیر پرچم آمریکایی‌ها یاد کردند، اینگونه سخنان سخیف را مطرح می‌کنند، وگرنه در داخل ایران این اظهارات بسیار سخیف، بچه‌گانه و احمقانه است.

نظر شما