شناسهٔ خبر: 133035 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نبود عنصر اسلامیت عامل شکست مشروطیت بود

بادامچیان عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقش شیخ فضل الله نوری در جریان مشروطیت گفت: نبود عنصر اسلامیت از نقاط ضعف و عامل شکست مشروطیت بود.

به گزارش «نماینده»، اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه اسلامی در مراسمی که به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار شد به بحث در مورد سابقه‌ تمدنی ایران و برجسته بودن این تمدن دربین تمدن‌های دیگر پرداخت و گفت: حکومت پهلوی از ابتدا حکومتی وابسته بوده و محمدرضا پهلوی نیز در واقع توسط انگلیس به قدرت رسید.

وی در ادامه به بررسی وضعیت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی آن دوره پهلوی پرداخت و افزود: حکومت محمدرضا شاه پهلوی حکومتی وابسته به غرب  بود که همواره از افزایش تعداد تحصیل‌کرده‌ها هراس داشت.

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در حکومت پهلوی فقط دویست هزار دانشجو در حال تحصیل بودند به مقایسه آن با وضعیت فعلی که حدود ۴ میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند، پرداخت و ادامه داد: پررنگ شدن نقش اجتماعی- سیاسی زنان در دوران پس از انقلاب اسلامی و افزایش اقتدار ارتش نیز از دیگر مواردی است که بعد از انقلاب شاهد آن هستیم.

عضو موسس جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه خواه یا ناخواه هر انقلابی با معضلات و مشکلاتی روبرو شده و می‌شود، تاکید کرد: بیکاری جوانان تحصیل کرده، مشکل ازدواج و مسکن از جمله مشکلات انقلاب است که باید برای آنها چاره‌اندیشی شود.

وی در ادامه به تحریف تاریخ توسط مورخان اروپایی از جمله «ویل دورانت» که در پی دشمنی و تخریب تمدن ایرانی بود، اشاره کرد و با اشاره به نقش شیخ فضل الله نوری در جریان مشروطیت گفت: نبود عنصر اسلامیت از نقاط ضعف و عامل شکست مشروطیت بود.

گفتنی است در پایان مراسم، بادامچیان به سوالات حاضرین پاسخ گفت و توضیحاتی را پیرامون مسائل مطرح‌شده از سوی حاضرین ارائه داد.

نظر شما