شناسهٔ خبر: 133016 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

درِگوشی؛

حامیان دولت چه خوابی برای سید حسن دیده اند؟

خبر ویژه

هفته نامه «نماینده» - گفته می‌شود پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی موضوع نقش‌آفرینی سیدحسن خمینی در جریان اعتدال‌گرا مطرح شده است و عده‌ای خواهان محوریت او در این جریان شده‌اند.

تعدادی از اصلاح‌طلبان و احزاب همسو با دولت شرطی برای سیدحسن خمینی جهت نقش‌آفرینی در جریان اعتدال‌گرا قائل شده‌اند؛ آنها پیام داده‌اند: «سیدحسن ظرفیت محوریت در اردوگاه اعتدال‌گرایان را دارد به‌شرط آنکه در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کند و رأی بیاورد.»

حزب کارگزاران سازندگی هم که به‌عنوان تشکل همسو با مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شناخته می‌شد با پیشنهادی مبنی بر معرفی روحانی به عنوان پدر معنوی این حزب، مخالفت کرد.

دستور این تشکیلات در دوره پساهاشمی، تقویت شورای مرکزی و دفاتر استانی است. همچنین خبر می‌رسد در میز انتخاباتی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پیشنهادهای جدیدی برای انتخابات سال ۹۶ مطرح شده است. حمایت از روحانی و حمایت پس از مذاکره و رایزنی با او و بیان خواسته‌های اصلاح‌طلبان از دولت آینده دو نظر بیان شده در جلسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود.

گفته می‌شود پیشنهاد دوم مورد اجماع واقع شده و قرار است، اصلاح‌طلبان درخواست خود را برای دیدار با رئیس‌جمهور به دفتر او ارسال کنند تا پایان سال این دیدار صورت گیرد.

نظر شما