شناسهٔ خبر: 133001 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

هدف اعضایی که سودای استعفا و عذرخواهی شهردار را دارند سیاسی است

شاکری/2 رئیس کمیته نام‌گذاری شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه این چه اخلاقی است که هنوز ابعاد قضیه حادثه پلاسکو را به جز از منظر شهردار نشنیده‌ایم و از منظر وزارت کار و دادستانی و افرادی که در ساختمان بودند بررسی نکرده‌ایم استعفا استعفا راه انداخته‌ایم، گفت: شوهاد نشان می‌دهد تصمیم گرفتیم این جمله را بگوییم که شهردار عذرخواهی کند و استعفا دهد، اما بر سر صدق نمی‌گوییم.

به گزارش «نماینده»، مجتبی شاکری پس از استماع گزارش شهردار تهران در خصوص ساختمان پلاسکو، با تاکید بر اینکه هنوز ابعاد این حادثه در حال کشف است، تصریح کرد: مگر کمیته حقیقت یاب ملی و دو کمیته شورا گزارش داده اند که به این تصمیم رسیدید که مقصر را بالای دار ببرید؟ این صحبت ها از سر صدق نیست و کار سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه این چوبی که بلند شده بر سر رئیس جمهور و وزیر کشور و وزیر راه نیز می خورد، ادامه داد: آقای مسجد جامعی جان همه انسان ها محترم است. آنهایی که در آلودگی هوا سرطان می گیرند نیز آدم هستند. ۸ میلیون بیکاری که نفس می کشند نیز اهل همین کشور هستند. سونامی فروریزش نیروهای کار کارخانه ها و کارگاه ها به واسطه کالای قاچاق نیز باید مد نظر قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید بگذاریم نظارت ها و بررسی ها بر سر صدق جلو برود و در قضاوت ها دستگاه های قضایی وارد بحث نظارت ها شوند، خاطر نشان کرد: منتقدان باید صبر می کردند جواب دو کمیته حقوقی و فنی و ایمنی شورا بیرون بیاید بعد اظهار نظرها انجام شود. متاسفانه برخی نمایندگان شورا دچار نوعی بیش فعالی در قضاوت ها شده اند.

شاکری با اشاره به اینکه برخی نمایندگان شورا نشان دادند با وجود آنکه نظارت حق ذاتی شورا است، اما نظارت ها رنگ و بوی سیاسی دارند، ادامه داد: کجای این مملکت یک دستگاه نظارتی از مسئولیت خودش سلب وظیفه می کند و کار نظارت را می سپارد به افراد خارجی. آیا مجلس و سازمان بازرسی و دستگاه های دادرسی این کار را می کنند؟ خیر. کجا این فرصت را به افرادی که هیچ تخصصی ندارند داده می شود و اجازه ورود به مسائل داده می شود؟ پس بهتر است اجازه بدهیم نظارت ها انجام شود و عجله نکنیم.

شاکری با بیان اینکه برخی اعضای شورای شهر تهران در سودای استعفا و عذرخواهی شهردار تهران به سر می برند، خاطر نشان کرد: همه اعضا نقد ها و تذکرات من به آقای قالیباف را دیده اند در مسائل مختلفی که مطرح بوده است، اما آنچه که در اینجا شکل می گیرد صادقانه نیست. همین قضایایی که مطرح می کنید به سایت ها رفته است و صحیح نیست.

وی ادامه داد: به این رفتارها ضم در قالب مدح گفته می شود ابتدا در قالب مدح به آقای قالیباف می گوییم به خوبی عمل کرده و اگر حوادث مشابه رخ دهد به سراغ ایشان می رویم و بعد می گوییم نمی خواهید استعفا بدهید؟

شاکری با تاکید بر اینکه در زمینه حادثه پلاسکو ۴ حوزه مطرح شده است، بیان کرد: در این قضایا اگر وزارت کار مطرح است باید اجازه بدهید وزیر را دعوت کنیم. اگر مجلس است به سراغ مجلس برویم.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران خطاب به برخی نمایندگان منتقد به عملکرد شهردار تهران در حادثه پلاسکو گفت: آقایان چرا به تمامی این وظایفی که امروز به شهردار داده اید نقد دارید. خوب رای نمی دادید؟ خودتان در برنامه ۵ ساله شهرداری تصویب کردید که ۲هزار میلیارد در برنامه ۵ ساله دوم برای اچ اس سی گذاشته شود، اما سهم سازمان مدیریت بحران چقدر شد، ۵۰ هزار میلیارد به جای ۲۰۰ هزار میلیارد. آقایان چرا خودتان تصویب کردید و رای دادید؟ چرا آن چیزی که در رابطه با آتش نشان ها بود رای ندادید؟ ما باید بیاییم استعفا دهیم به عنوان کسی که تصویب کردیم.

شاکری با تاکید بر اینکه ما در معرض این سوالات باید قرار بگیریم، خطاب به آقای حافظی متذکر شد: چرا شانه خالی می کنیم از وظایف مان. این بار شهر تهران یک سرش بر سر شانه شهردار است و یک سر بر سر شانه ما شورا. حالا که شانه خالی کردیم، نباید شهردار را به کنار رینگ بگذاریم و به وی مشت بزنیم.

شاکری با تاکید بر اینکه اگر شهرداری در زمینه دادن لایحه های مربوط به ایمنی کاهلی کرده است، شورا که می توانسته برنامه و طرح بیاورد، گفت: آقای مسجد جامعی شما می توانستید یک دو فوریت به شورا بیاورید. آقایان شورا شما باید اقدام می کردید حتی اگر شهرداری لایحه نمی آورد. اصلا اگر شهرداری کم  کاری کرد چرا شما کاری نکردید؟ برای همین است که می گویم شما فقط و فقط حاشیه سازی می کنید.

وی خطاب به آقای حافظی تاکید کرد: ما حرف های منطقی شما را شنیدیم پس حرف های غیر منطقی ما را نیز بشنوید. بیایید ادبیات و نوع نگاه مان را درست کنیم بسیاری از حرف ها وارد است اما در قضاوت آن چیزی که نیاورده ایم را قضاوت نکنیم.

نظر شما