شناسهٔ خبر: 132988 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ضد و نقیض افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر

مسکن مهر در حالی مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد تنها ۳۹۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف ۱۰ میلیونی وام می‌شوند که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش وام شامل همه واحدهای نیمه تمام مسکن مهر که فروش اقساطی نشده‌اند، می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محمدهاشم بت‌شکن دیروز در نشست خبری با تشریح عملکرد بانک مسکن طی ۱۰ ماه سپری شده از سال ۹۵ گریزی هم به طرح مسکن مهر زد و گفت: تاکنون ۵۰۵هزار میلیارد تومان برای ۲میلیون و ۳۵۹هزار مسکن مهر پرداخت شده که از این تعداد یک میلیون و ۷۲۶هزار و ۶۲۹واحد تحویل و فروش اقساطی شده است.

وی با اشاره به افزایش سقف ۱۰میلیون تومانی  وام مسکن مهر  تصریح کرد: از امروز(شنبه ۱۶ بهمن) ۱۲۶۶شعبه بانک مسکن آمادگی پرداخت متمم ۱۰ میلیون تومانی مسکن مهر را دارند.

وی با تاکید بر این‌که افزایش وام ۱۰میلیون تومانی شامل ۳۹۰هزار واحد مسکن مهر می شود، افزود: میزان مطالبات ما در طرح مسکن مهر ۲۱۰۰میلیارد تومان است.

مدعامل بانک مسکن تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر را ۵۴۰ هزار واحد اعلام کرد.

این در حالی که امروز قائم مقام وزیر راه و شهرسازی مدعی شده که افزایش۱۰ میلیون تومانی وام شامل همه واحدهای نیسمه تمام مسکن مهر می‌شود: «همه واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر  مشمول مصوبه افزایش تسهیلات بانکی می‌شود. با اجرای این مصوبه قطعا پروژه‌های باقیمانده سرعت گرفته و به زودی تکمیل می‌شوند.»

مهرآبادی با تاکید بر این‌که مشکل ساخت واحدهای باقیمانده در سایت مسکن مهر به کمک افزایش ۱۰ میلیون تومانی تسهیلات برطرف می‌شود، گفت: با اجرای این مصوبه قطعا پروژه‌های باقی‌مانده سرعت گرفته و به زودی تکمیل می‌شوند ولی قطعا مسئله فقط اتمام ساخت واحدها نیست بلکه باید برای تأمین خدمات، محوطه‌سازی و آماده‌سازی سایت‌ها نیز فکری بکنیم تا پروژه‌ها قابل تحویل و واگذاری به مردم بشوند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات بررسی و رفع مشکلات پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر با سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن، افزود: افزایش تسهیلات بانکی واحدهای مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰میلیون تومان شامل همه واحدهای نیمه‌تمام موجود در سراسر کشور که هنوز فروش اقساطی نشده‌اند، می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تلاش براین است با افزایش تسهیلات بانکی، عملیات مربوط به ساخت واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس تا نیمه نخست سال آینده به پایان برسد ولی برای تأمین خدمات و اقدامات مربوط به آماده‌سازی و محوطه‌سازی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط باید کمک خود را دو چندان کرده و برای تکمیل این طرح تلاش کنند.

مهرآبادی با بیان اینکه افزایش تسهیلات باعث افزایش نقدینگی مردم می‌شود، گفت: افزایش تسهیلات ارتباطی به افزایش قیمت واحدهای مسکونی مهر ندارد و وزارت راه و شهرسازی مخالف افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر است. دیماه سال ۹۲ در دستورالعمل شماره ۳ بحث قیمت‌ها نهایی شدو هیچگونه افزایش مجدد قیمتی نخواهیم داشت.

نظر شما