شناسهٔ خبر: 132972 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پشت‌پرده هدیه‌های خارجی به مسئولان دولت اصلاحات برای زدن بنیان‌های نظام

آملی لاریجانی.jpg رئیس قوه قضاییه گفت: در دوره اصلاحات که مسئولان به مسافرت خارجی می‌رفتند، مجموعه سخنان و مقالات آنها را هدیه می‌گرفتند. کار اصلی‌شان این بود که با رنگ و لعاب زیبا، بنیان‌های فکری نظام جمهوری اسلامی را بزنند.

به گزارش «نماینده»، آیت الله آملی لاریجانی در اولین همایش ملی «نظام سلطه و جریان نفوذ» که صبح امروز در مرکز همایش‌هایبین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: بحث نفوذ یک بحث بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه برجسته کردن مسأله نفوذ در زمان ما بسیار با اهمیت است، افزود: یک مسأله مهم، بحث باور این پدیده است؛ نسبت به اصل مسأله نفوذ هیچ تردیدی نیست اما متأسفانه عده‌ای باور ندارند و عده‌ای هم خود را به عدم باور می‌زنند، نظیر تشکیکی که قبلاً در مورد شبیخون فرهنگی داشتند.

وی ادامه داد: این در حالی بود که رهبر انقلاب نسبت به شبیخون فرهنگی هشدار داده بودند اما عده‌ای آن را قبول نمی کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: وظیفه ما این است که این نفوذ را باور کنیم؛ ما انواع نفوذ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی داریم؛ در سطح فرهنگی کسانی که می‌گویند نفوذی مطرح نیست به وضعیت فرهنگی نگاهی بیندازند.

وی ادامه داد: نظام ما یک نظام اسلامی است و هدف اصلی در این نفوذ هم نظام اسلامی ما است؛ کسانی که می ‌ویید نفوذ وجود ندارد در سطح فرهنگی آیا مشاهده نکردید که فقط برای عبور از خطوط قرمز جریان روشنفکری را مطرح کردند؟

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: نسبی گرایی را ترویج می کردند، این یکی از کارهایشان بود. تا حرفی بر اساس مبانی دینی مطرح می‌شد می گفتند این ایدئولوژیک است و عصر ایدئولوژی تمام شده است؛ فرهنگ سکولار را ترویج دادند.

وی افزود: در همان زمان وزیر ارشادشان در برابر رهبر انقلاب گفت من وظیفه ای ندارم و حوزه‌ها باید ورود کنند؛ نفوذ فرهنگی این است.

آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد: در دوره اصلاحات، عده‌ای از دولتی‌ها بسته‌ای از این حرف‌ها و جریانات روشنفکری را به عنوان هدیه سفر دریافت می کردند و مسئولان بالا دستی آنها را تکرار می کردند.

وی ادامه داد: فردی به عنوان فیلسوف کتابی با عنوان تردید نوشت و با تمسک به فیلسوفان غربی به دنبال ترویج سخن خود و نسبی گرایی بود.

رئیس قوه قضائیه افزود: در کشوری که وزارت ارشاد باید به دنبال تبلیغ ارزش‌های اسلام باشد، شاهد بودیم که در دوره‌ای به دنبال ترویج ضد ارزش‌ها بودند و حتی شخص وزیر هم جلوی رهبری اعلام کرد که این تبلیع ارزش‌های اسلامی، وظیفه حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اینکه سکولاریسم کل جریان دخالت دین در ساحت حقوقی را نفی می‌کند، گفت: در دوره‌ای به گونه‌ای از لیبرال دموکراسی دفاع می‌کردند که قابل تأمل بود؛ علاوه بر این محورها، بسیاری از حرفها هم از تجدد و مدرنیته سرچشمه می‌گرفت که در روزنامه‌ها و مجلات مطرح می شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: ما با وصله پینه زدن در تفکرات غربی نمی‌توانیم چیزی به دست آوریم، از روی تعصب حرف نمیزنم، باید نحوه حیات غربی را تحلیل کنید.

وی با بیان اینکه مدرنیته و تجدد، یک نحوه حیاتی را برای مغرب زمین آورده که حاصل آن نسبی گرایی است، گفت: این در حالی است که عقلانیت قرآنی و نحوه حیات توحیدی متفاوت از نگاه تجددگرایی است.

رئیس قوه قضائیه با طرح این سوال که چرا غرب به دنبال نفوذ به ایران است، گفت: جمهوری اسلامی امروز به قدرت نظامی بزرگی در منطقه تبدیل شده است، اما مسأله اساسی تر این است که جمهوری اسلامی یک نظام فکری منسجم دارد. کم اهمیت نیست که در قانون اساسی یک کشور اولین حرفش این باشد که نظام جمهوری اسلامی بر اساس توحید است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی که بر اساس مبنای توحیدی بنیان شده منشأ عمل است و آنها از این امر می‌هراسند؛ قرآن با نگاه توحیدی که القا می کند قابلیت و ظرفیت تحریک عمومی دارد، انسان هایی که در قالب این نگاه دور هم جمع می شوند مثل یک بمب عمل می کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر اساس تعالیم امام راحل و مقام معظم رهبری، ایمانی را که مردم قبول داشتند به صحنه آورد؛ تروریسم خواندن فرزندان شیعه حاصل همین ترس است.

وی با بیان اینکه مشکل نظام سلطه داشتن رقیبی با نحوه حیات توحیدی و قرآنی است، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم نظام سلطه برای نفوذ، داشتن رقیب در منطقه است.

رئیس قوه قضائیه افزود: استقامتی که امام راحل نشان داد از کجا آمد؟ امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این از همان نگاه توحیدی آمد و دلیل هراس غرب هم همین است که البته ترس بیهوده‌ای هم نیست؛ اینها از پس یک ایران علی رغم تمام شیطنت ها و رذالت‌ها و تحریم‌هایی که داشتند بر نیامدند و ایران ثابت ماند و قدرت اول منطقه شد.

وی اضافه کرد: امروز نخست وزیر خبیث انگلیس کلافه است و این طرف و آن طرف می‌رود که با ایران چه کار کند؟؛ تعالیم توحیدی تماماً عزت است.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: ما باید بحث سلطه و نفوذ آن را جدی بگیریم و برای همه آن را تبیین کنیم اما پادزهر آن رجوع به قرآن و نگاه توحیدی است. تمام این شبکه‌های ماهواره‌ای برای این است که نگاه توحیدی مردم را از بین ببرند.

وی ادامه داد: غرب نحوه حیات خود را به ما تحمیل می کند، کجای این زرق و برق‌ها نحوه حیات قرآنی است؟ روح و روان ما را مأنوس به این زرق و برق‌ها کرده اند، این شبکه های اجتماعی مومنین ما را هم گرفتار کرده است.

رییس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز در دنیا مصرف گرایی در قالب فضای مجازی و ابزارهای آن در حال ترویج است و فکر کردن از انسان امروزی به واسطه این ابزارها گرفته شده است که می توان گفت به خاطر تجدد گرایی است.

وی اظهارداشت: نحو حیاتی که قرآن مطرح می کند بسیار خاص است و این در حالی است که نحو حیات معرفی شده از سوی غرب به دنبال تجدد گرایی و مصرف گرایی است.

نظر شما