شناسهٔ خبر: 132952 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شجاعی:سفر تیراندازی‌با کمان به‌آمریکالغوشد

شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: پاسخ عدم صدور روادید ورزشی، عدم صدور روادید ورزشی است.

به گزارش «نماینده» محمدعلی شجاعی با اشاره عدم صدور روادید برای تیم ملی تیراندازی با کمان ایران جهت شرکت در مسابقات فینال جام جهانی آمریکا اظهار داشت: تا این لحظه روادیدی برای تیم ملی کشورمان صادر نشده است و به نظر می‌رسد که صادر هم نخواهد شد و با این تفاسیر سفر تیم ملی به این کشور لغو خواهد شد. این در حالی است که سفارت آمریکا اعلام نکرده این روادید به چه دلیلی صادر نخواهد شد.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها قطعا بر اساس قانون جدید رئیس جمهورشان این کار را کرده‌اند اما در هیچ جایی اظهار نظری رسمی در این مورد صورت نگرفته که دلیل این کار چیست و چرا برای تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان روادیدی صادر نشده است.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان خاطرنشان کرد: کاری که آمریکایی‌ها انجام دادند با روح منشور المپیک منافات دارد. نباید سیاست را در ورزش دخالت داد. خودشان این کار را شروع کردند نه دولت ایران. در تمامی مقاطع تاریخ، همیشه ورزشکاران آمریکایی به آسانی به ایران آمده‌اند و این درست نیست ورزش قربانی مسائل سیاسی شود.
شجاعی گفت: به دنبال کاری که آمریکا کرده است، کاملا طبیعی خواهد بود که بعد از عدم صدور روادید برای ورزشکاران ایران در رشته تیراندازی با کمان، صدور روادید برای ورزشکاران آمریکایی صورت نگیرد. این یک برخورد ورزشی است و پاسخ متقابل عدم صدور روادید ورزشی، عدم صدور روادید ورزشی است. در واقع ایران این موضوع را در حوزه ورزش پیگیری می‌کند و دولت ایران عمل متقابل را در حوزه ورزش انجام داده است.

نظر شما