شناسهٔ خبر: 132869 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعتراض ایران به لغو روادید از سوی ترامپ در نشست احزاب آسیایی

غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: ما در نشست آیکپ (احزاب آسیایی) دستور غیرانسانی رئیس‌جمهور جدید آمریکا را پیگیری کرده و اعتراض خود را به گوش همه می‌رسانیم.

به گزارش «نماینده» محمدحسن غفوری‌فرد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره لغو روادید و ویزای ۷ کشور اسلامی توسط رئیس‌جمهور جدید آمریکا اظهار داشت: حداقل کار در مقابل این کار غیرانسانی اقدام متقابل است.

وی افزود: اگر قرار است ما در دیپلماسی جهانی به حق آن‌ها احترام بگذاریم، آن‌ها نیز باید به حق ما احترام بگذارند در غیر این صورت ما هم می‌توانیم در اقدامی متقابل هیچ آمریکایی را به ایران راه ندهیم.

رئیس سابق خانه احزاب ایران با اشاره به واکنش سازمان بین‌الملل و غیرقانونی دانستن دستور ترامپ و لغو روادید تصحیح کرد: آمریکا در سازمان ملل لابی قوی دارد اما با این اقدام سازمان بین‌الملل یعنی وجدان جهانی هم با دستور رییس‌جمهور جدید آمریکا مخالف است.

غفوری‌فرد با تأکید بر اینکه دیپلماسی ما باید در قضیه لغو روادید و ویزای ایرانیان فعال‌تر عمل کند گفت: امروز در خود واشنگتن و انگلیس علیه ترامپ تظاهرات گسترده‌ای صورت می‌گیرد و نهادهای مهم آمریکا نیز با این دستور رئیس‌جمهور جدید مخالفت کردند ولی هنوز در ایران واکنش جدی صورت نگرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: ما در نشست آیکپ (احزاب آسیایی) دستور غیرانسانی رئیس‌جمهور جدید آمریکا را پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما