شناسهٔ خبر: 132868 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شاخصه مهم نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری و اسلامیت نظام است

آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه گفت: انقلاب اسلامی انقلاب بی بدیلی است که با رهبری‌های داعیانه امام خمینی (ره) پدید آمد، شاخصه مهم نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری و اسلامیت نظام است.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز در حاشیه تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر آن حضرت، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و تبریک به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی انقلاب بی بدیلی است که با رهبری‌های داعیانه امام خمینی (ره)  ۳۸سال پیش پدید آمد.

وی افزود: انقلابی که در شرق و غرب بدیلی نداشت، شاخصه مهم این نظام مردم سالاری و اسلامیت نظام است.

آملی لاریجانی تصریح کرد: در چارچوب این نظام که منادی آزادی واقعی بشریت است برای قوه قضاییه وظایفی همچون گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، رسیدگی به دعاوی مظلومان، تعقیب مجرمین، برخورد قاطع با مفسدین و پیشگیری از وقوع جرم تعریف گردیده که در قانون اساسی نیز تصریح شده است.

وی تصریح کرد: در اینجا با امام راحل و آرمان‌های ایشان تجدید میثاق می کنیم و در اعجاز و گام برداشتن در جهت این آرمان‌ها تلاش می‌کنبم هرچند تا رسیدن به قله تلاش نیاز است؛ اما مسئولان قوه قضاییه  آنچه در توان دارند به میان آورده‌اند و به میان خواهند آورد.

وی بیان داشت: در جهت احیای حقوق عامه، رسیدگی سریع و عاجل و تظلم خواهی و امنیت اقتصادی در تلاش هستیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر حرکت در جهت رضایتمندی مردم افزود: امروز مفتخریم که در رسیدگی‌ها در چارچوب قوانین اسلامی عمل می‌کنیم و حجم بالای پرونده‌ها در حد قابل قبولی انجام می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر حرکت در جهت رضایتمندی مردم افزود: ما با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدیدمیثاق می‌کنیم که بتوانیم رضایت مردم و اهداف انقلاب را براورده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ارشادات مقام معظم رهبری و حمایت‌های ایشان در این مسیر همواره کارساز بوده است و از ایشان تشکر می‌کنیم.

نظر شما