شناسهٔ خبر: 132859 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۴ محور فعالیت اتاق اصناف ایران درباره حادثه پلاسکو

پلاسکو رئیس اتاق اصناف ایران از بیکار شدن ۳ هزار کارگر پس از حادثه پلاسکو خبر داد و برلزوم ارائه خدمات برای رفع این معضل تأکید کرد.

به گزارش «نماینده»، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان، در جریان رسیدگی به حادثه پلاسکو در صحنه مجلس گفت: بنده از رئیس مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به واسطه پیگیری‌های آنها بر امر ساماندهی مجموعه پلاسکو قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: رویکرد اتاق اصناف در همان ساعات اولیه تشکیل کارگروه برای ساماندهی آسیب‌دیدگان به دور از جنجال‌ها بوده است.

رئیس اتاق اصناف ایران ضمن قدردانی از شهرداری و دولت خاطرنشان کرد: شهرداری و دولت در امر ساماندهی و نجات عزیزان‌مان در این حادثه تلاش وافری کردند.

فاضلی به تشکیل ۴ کارگروه در اتاق اصناف ایران، با محوریت اتاق اصناف تهران اشاره کرده و گفت: جمع‌آوری اصناف آسیب‌دیده، بررسی حقوقی مالکی مالکان، بازگرداندن کارگران به چرخه فعالیت و کارگروه وضعیت کارگران بیکار شده از جمله این ۴ محور است.

وی با بیان اینکه ۵۸۵ واحد در حادثه پلاسکو آسیب دیدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۰۵ واحد به طور کامل سوختند، ۳ هزار کارگر بیکار شدند و در چنین شرایطی وظیفه ما این بود که به وضعیت بنگاه‌های آسیب‌دیده رسیدگی کنیم.

فاضلی از تشکیل کارگروه دولت با محوریت معاونت اجرایی ریاست جمهوری قدردانی کرد.

وی خواستار این شد که دستگاه‌های زیربط از جمله بانک‌ها در ارائه خدمات کوتاهی نکنند.

رئیس اتاق اصناف ایران با انتقاد از عدم تأثیر این اتاق در امر سیاست‌گذاری‌ها خاطرنشان کرد: متأسفانه این اتاق در امر سیاست‌گذاری هیچ اختیاری ندارد. تقاضای من از مجلس این است که اتاق اصناف ایران با توجه به اینکه ۳ میلیون بنگاه را مدیریت می‌کند، در این امر دخیل باشد.

نظر شما