شناسهٔ خبر: 132748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زارعی: آنچه ترامپ درباره منطقه امن در سوریه مطرح کرده در عمل امکان‌پذیر نیست

سعدلله زارعی 43 یک کارشناس مسائل سیاسی منطقه با اشاره به طرح «منطقه امن» مطرح شده از سوی ترامپ، گفت: آنچه که دونالد ترامپ درباره منطقه امن یا پروازممنوع در سوریه مطرح کرده در عمل امکانپذیر نیست.

به گزارش «نماینده» «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل سیاسی منطقه، در خصوص طرح «منطقه امن» مطرح شده از سوی دونالد ترامپ، گفت: آنچه که دونالد ترامپ درباره منطقه امن یا پروازممنوع در سوریه مطرح کرده در عمل امکانپذیر نیست. منطقه امن زمانی محقق می‌شود که طرفی که باید منع شود یک دولت مرکزی باشد اما در خصوص سوریه با وجود چندین بازیگر غیرمرتبط از جمله ارتش سوریه، ترکیه، داعش، کردها، گروه‌های مقاومت مرتبط با جمهوری اسلامی که هرکدام گوشه‌ای از میدان را در اختیار دارند چطور می‌شود طرح «منطقه امن» را اجرایی کرد؟

وی با اشاره به ایجاد تنش بین دو دولت ترامپ و پوتین بر سر این طرح، گفت: این طرح نمی‌تواند منشا تنش جدیدی باشد زیرا کسی این بحث‌ها را جدی نمی‌گیرد. همانگونه که در سه سال گذشته کسی طرح‌های مطرح شده از سوی ترکیه را در خصوص منطقه پرواز ممنوع جدی نگرفت و محقق نشد.

زارعی در پایان با اشاره به تغییر موضع ترامپ از سیاست‌های انتخاباتی‌اش در قبال سوریه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان در این باره به طور دقیق صحبت کرد. در ابتدا باید دید تا عملکرد سیاسی آمریکا در خصوص بحران سوریه به چه سمتی می‌رود؟

نظر شما