شناسهٔ خبر: 132740 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برنامه‌ریزی‌های جدید برای کنترل بازار گوشت

گوشت قرمز رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه برای واردات این کالا به منظور تنظیم بازار برنامه‌ریزی شده،گفت: واردات از کشورهای آسیای میانه و استرالیا انجام می‌شود.

به گزارش «نماینده» علی‌اصغر ملکی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در کردستان و غرب کشور باعث محدودشدن ورود و عرضه دام به بازار شده است، اظهار داشت: به همین دلیل قیمت گوشت گوسفندی حدود ۵۰۰ تومان در بازار افزایش یافته است.

وی، قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را به منظور عرضه به مغازه‌دارها ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و عرضه به مصرف‌کنندگان بین ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: دولت نیز در حال عرضه این کالا در بازار است؛ اما به دلیل یخبندان در راه‌ها، واردات گوشت از کشورهای آسیای میانه به کشور نیز با محدودیت مواجه شده که همین مساله نیز در بازار ایجاد مشکل کرده است.

ملکی اظهار امیدواری کرد: با متوقف شدن بارش‌ها و بهتر شدن اوضاع راه‌ها، این مشکل در بازار برطرف شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه دولت در تکاپو است تا قیمت گوشت در بازار را کنترل کند، گفت: برنامه‌هایی داریم که گوشت گوسفند بیشتر از حد معمول وارد چرخه بازار شود تا برای شب عید، دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌هایی برای واردات این کالا به کشور صورت گرفته است، افزود: طی روزهای اخیر نیز، جلساتی در این زمینه با مسئولان ذیربط برگزار کرده‌ایم.

ملکی، کاهش ۲ درصدی تعرفه واردات این کالا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: علاوه بر این قرار شده مقداری ارز مبادله‌ای در اختیار واردکنندگان قرار بگیرد تا گوشت گوسفندی با قیمت پایین و کمتر از ۳۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از واردات دام زنده از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این دام‌ها پس از واردات و انجام اعمال قرنطینه‌ای، ذبح و سپس وارد بازار می‌شوند.

وی به این پرسش که میزان واردات گوشت چقدر خواهد بود و این واردات از کدام کشورها انجام می‌گیرد، پاسخ داد: میزان واردات هنوز مشخص نیست؛ اما محل آن کشورهای آسیانه میانه و استرالیا پیش‌بینی شده است.

نظر شما