شناسهٔ خبر: 132729 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تولید موشک بالستیک برای هدف‌ قرار دادن "اهداف متحرک" توسط سپاه

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در بحث تولید موشک‌های بالستیک برای اهداف متحرک باید بگویم که ما جزو کشورهای انگشت شماری هستیم که به این علوم دسترسی پیدا کرده‌ایم.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در تشریح جشنواره امام علی(ع) و در جمع خبرنگاران درباره ضرورت توجه سپاه به حوزه دانش و پژوهش گفت: دشمنان ما با یک پیچیدگی و تاکتیک و تکنیک خاص در مقابل ما هستند و ما برای مقابله با آنها نیازمند به ابتکار عمل هستیم و باید با ابتکار عمل از  روش‌ها و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خاص استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ابتکار عمل و نوآوری موجب پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس شد، گفت: برای پاسداری از انقلاب باید از دستاوردهای حوزه دانش و پژوهش بهره بگیریم چرا که هیچ دشمنی دانش غلبه بر خودش را به دیگران نمی‌دهد و سپاه مجبور است برای انجام مأموریت خود به دانش غلبه بر دشمن مسلط باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نمی‌توان برای دفاع از انقلاب به شیوه‌ها و روشهای نو و ابتکاری توجه نکرد، گفت: سطح و مساحت تفکر سپاه در حوزه اندیشه و پژوهش به ما می‌گوید که همانند انتگرالی که در ریاضی استفاده می‌شود باید تمام حوزه‌های مرتبط با سپاه مولد دانش و پژوهش باشند.

سردار سلامی با بیان اینکه حوزه تفکر و اندیشه در سپاه لزوما از بالا به پایین نیست، افزود: وجه تمایز سپاه این است که حوزه اندیشه و تفکر در سطح کلان خلاصه نمی‌شود و تمام گروه‌ها و مجموعه‌های سپاه ملزم به تولید فکر و اندیشه هستند و بحث تولید اندیشه در سپاه هم از بالا به پایین و هم از پایین به بالا به صورت برداری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به موفقیت‌های سپاه در حوزه‌هایی چون پهپادها، جنگ الکترونیک، نبردهای سایبری و موشک‌های بالستیک گفت: مثلا در عرصه سازندگی روش‌هایی که در قرارگاه حضرت خاتم انجام می‌شود حاصل تولید اندیشه و تفکر توسط همکاران ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: البته دانش در حوزه سپاه به مسائل فنی محدود نمی‌شود و ما در حوزه علوم انسانی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که مخازن انباشت آن دانشگاه امام حسین(ع) است که واقعاً در حوزه تولید دانش و علم موفق عمل کرده است.

سردار سلامی در ادامه به حوزه بازدارندگی و دفاعی اشاره کرد و گفت: در بحث تولید موشک‌های بالستیک برای اهداف متحرک باید بگویم که ما جزو کشورهای انگشت شماری هستیم که به این علوم دسترسی پیدا کرده‌ایم.

نظر شما