شناسهٔ خبر: 132713 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نبود اشتغال جامعه ما را دچار بحران اشتغال کرده

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: امروز یکی از دغدغه‌های بسیار مهم نمایندگان بحث اشتغال جوانان و مشکل بیکاری فرزندان مردم است.

به گزارش «نماینده»، کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ۹۵، در نطق میان دستور خود اظهارداشت: مشکلی که متأسفانه ما امروزه به صورت منفعلانه با آن برخورد می‌کنیم بحث مشکل اشتغال جوانان است.  

وی افزود: از طرفی رشد سنی جمعیت و از طرف دیگر نبود اشتغال جامعه ما را دچار بحران اشتغال کرده است. استدعای من این است که مقام معظم رهبری در ارتباط با سیاست‌های کلی نظام بحث بسیج اشتغال را به مسئولان و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ بفرمایند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر امروز داعش در عراق زمین‌گیر شد به این دلیل است که با تفکر امام، رهبری و آیت‌الله سیستانی، بسیج عمومی مردم را در مقابل داعش فتوا کردند. در سوریه هم تشکیل بسیج جواب داد. خواهش ما این است که امروز با موضوع بسیار مهمی که بحران کشور است (یعنی اشتغال) به عنوان بسیج اشتغال همه دستگاه‌ها و بخش‌های کشور و قوا مکلف شوند که در ارتباط با حل مشکل جوانان که دامن‌گیر همه مسئولان نظام است قاطعانه برخورد کنیم.

وی ادامه داد: امروز یکی از دغدغه‌های بسیار مهم نمایندگان بحث اشتغال جوانان و مشکل بیکاری فرزندان مردم است. اکنون در کشور ما سن سواد بالا رفته و میزان سواد و تحصیلات جوانان بیکار با سواد در کشور را افزایش داده که باید به صورت بسیجی فکری به این حال شود.

دلخوش در ادامه یکی دیگر از مهمترین چالش‌های فراروی فعالان بخش اقتصادی را در عرصه تولید و اشتغال، اخذ تسهیلات بانکی دانست که گذشته از نرخ بالای آن، الزام به ارائه وثایق ملکی از بزرگترین چالش‌های موجود در این راستا است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: پیشنهاد من این است که همانگونه که سایر کشورهای توسعه یافته امکان ارزیابی و ارزش‌گذاری برند و اعتبار برای مشتری اعتبار دارد نسبت به راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال که سال‌ها با تحمل و مرارت‌های فراوان راه‌اندازی شده‌اند فراهم کنند؛ لذا پیشنهاد می‌کنم ضمن بها دادن به سیستم اعتبار سنجی مشتریان و طراحی مکانیزم جدید نسبت به فرایند اعتبارسنجی و امکان براورد نسبی اعتبار مشتریان و طراحی مکانیزم برندسازی تلاش کنیم.

وی در خاتمه طی تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر! همین مجلس به شما رأی داد. ۴ ماه دیگر هم دوباره باید از مجلس رأی بگیرید، این جلوی برخی مدیران کلی که از مدیریت اخلاق وارد می‌شوند را بگیرید و اجازه ندهید که برخورد نادرست و ناعاقلانه داشته باشند.

نظر شما