شناسهٔ خبر: 132712 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آقای رئیس‌جمهور! آدرس بانک‌هایی که وام اشتغال می‌دهند کجاست؟

حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس با طرح این سوال که آقای رئیس‌جمهور! آدرس بانک‌هایی که وام اشتغال می‌دهند کجاست؟ گفت: کارگران کشور یکی پس از دیگری در حال بیکار شدن هستند و رئیس‌جمهور باید تدبیری در این زمینه بیاندیشد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی و با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور، اظهار داشت: رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است و یکی از مواردی که علیرغم شعارها اجرا نشد، شرایط ایجاد اشتغال جوانان است.

وی با بیان اینکه برخی از شاغلان نیز یکی پس از دیگری در حال بیکار شدن هستند، گفت: کارگران پلی‌اکریل اصفهان چند ماهی است مانند برخی کارگران دیگر حقوقی دریافت نکرده‌اند، دولت وظیفه دارد برای ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی داشته باشد.

حاجی‌دلیگانی خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: صندوق کارآفرینی دیگر مدتی است که وام نمی‌دهد و هیچ واحد صنعتی نمی‌تواند وام دریافت کند، حتی وام ۵ میلیون تومانی با نرخ ۱۸ درصد که برای کارگشایی بود، نیز پرداخت نمی‌شود، آقای رئیس‌جمهور اگر این نکته را قبول ندارید، آدرس مراکزی که وام برای اشتغال می‌دهند، کجاست؟

وی در پایان با انتقاد از افزایش نرخ گاز، خاطرنشان کرد: وزارت نفت و شرکت گاز قیمت گاز را ۲ برابر کرده‌اند، مردم از کجا بیاورند این پول‌ها را پرداخت کنند؟ این خلاف هدفمندی یارانه‌هاست.

نظر شما