شناسهٔ خبر: 132709 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مراجع قضایی درباره پرونده‌های فسادمالی به وظایفشان عمل کنند

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: ما از مراجع محترم ذی‌صلاح استدعا داریم درباره پرونده‌های فساد در خصوص نزدیکان برخی از مسئولان کشوری به وظایف قانونی خود عمل کنند.

به گزارش «نماینده»، رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو دل همه را به درد آورد.

وی افزود: ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان عزیز که دارای روحی لطیف هستند را نشانه نابخردی زمامداران جدید کاخ سفید دانسته و یقین داریم از این اقدام بهره‌ای نخواهند جست و پشیمان می‌شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: امیدواریم ترامپِ تازه رئیس‌جمهور شده در تصمیم‌گیری‌های آتی پخته‌تر عمل کند و با این قبیل اقدامات دنبال متوجه کردن افکار عمومی به خویش نباشد.  

سعادت در ادامه عنوان کرد: در این ایام یکسری موارد و مسائلی تحت عنوان پرونده‌های فساد در خصوص نزدیکان برخی از مسئولان کشوری در فضای جامعه به ویژه در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شود. پیامی که به نظر من باید از این بحث‌ها گرفت این است که مهم‌ترین عامل در بحث مبارزه با فساد از شفاف‌سازی است و به عبارتی دیگر یکی از آفت‌های جامعه کنونی عدم شفافیت اطلاعات و عدم دسترسی مردم به عنوان بزرگ‌ترین شبکه نظارتی به اطلاعات است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما از مراجع محترم ذی‌صلاح استدعا داریم ضمن بسترسازی برای تحقق این امر در مورد جرائمی که قابل بخشش نیست، به وظایف قانونی خود عمل کنند و در آستانه انتخابات اجازه فضاسازی و سیاسی کردن موضوع و ملتهب شدن جامعه را ندهد.

وی یکی دیگر از مشکلات امروزی را عدم پیشگیری دانست و گفت: همه ما شاهد سرگردانی هزاران و صدها هزار از هموطنان خویش هستیم که با اعتماد به موسسات مالی و اعتباری از قبیل ثامن‌الحجج، فرشتگان، سرمایه خود را که حاصل زحمات چندین ساله آنها است را به سپرده گذاشته‌اند. با وجود مشکلاتی در نظام بانکداری کشور و ضرورت اصلاح ساختار و نظام کنونی به علت عدم مراقبت و نظارت دقیق و لازم توسط سیستم‌های نظارتی و بازرسی به ویژه واحدهای زیرمجموعه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موسساتی با مصادره کردن اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم با عناوینی همچون ثامن‌الحجج و فرشتگان جامعه را دچار مشکل کردند بنابراین اقدام عاجل در این خصوص را خواستاریم.

کریمی ادامه داد: همه ما اعتقاد داریم آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است و فرهنگیان عزیز هم موتور محرکه این سازمان هستند بنابراین باید نگاه قاطبه فرهنگیان و جامعه آموزش و پرورش زحمتکش تغییر پیدا کند و ضمن اکرام و احترام جایگاه و شأن فرهنگیان در اجرای عدالت اجتماعی و دوری از تبعیض و هماهنگی پرداخت‌ها را مدنظر داشته باشیم. چرا فرهنگیان ما باید دغدغه معیشتی داشته باشند بنابراین همه فرهنگیان عزیز خواستار برقراری عدالت اجتماعی در نظام پرداخت هستند. بسیار تأسف بار است که بعد از سی سال خدمت صادقانه در پاداش و پرداخت پاداش پایان خدمت این عزیزان دچار مشکل باشیم.  

وی در خاتمه یادآور شد: اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته معمولا بخش کشاورزی به گونه‌ای تقویت شده که رقابت‌پذیری آن در عرصه بین‌المللی حفظ شده و تولیدکنندگان مورد حمایت جدی دولت‌ها قرار گرفته‌اند ولی متأسفانه در ایران بی‌توجهی دولت‌ها به این بخش باعث مستهلک شدن منابع آب و خاک و نیروی انسانی در بخش کشاورزی شده و روستاهای کشور را به آسایشگاه سالمندان تبدیل کرده است.

نظر شما