شناسهٔ خبر: 132708 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استقرار نظام کشاورزی دانش‌بنیان از اساسی‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است

مجلس نماینده مردم دشتستان گفت: استقرار نظام کشاورزی دانش‌بنیان هدفمند و برنامه محور یکی از اساسی‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (۱۰ بهمن ۹۵) در نطق میان دستور خود اظهار داشت: اگر معتقدیم که یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی تلاش برای تضمین امنیت قضایی، سلامت و ادامه حیات رضایتمندانه آحاد ملت در برابر تحریم‌های ظالمانه و بحران‌های طبیعی است، باید اعلام کنیم که استقرار نظام کشاورزی دانش‌بنیان هدفمند و برنامه محور یکی از اساسی‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.

وی لزوم تدبیر و اجرای مدل نظام کشاورزی دانش‌بنیان هدفمند و در حوزه کشاورزی را نه یک مقوله صرفا توجیهی بلکه یک ضرورت حیاتی برای یک کشور و آیندگان دانست که متاسفانه تاکنون در اینده اقدامات صورت گرفته توسط نهادهای ذیربط به ویژه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در این زمینه بسیار ناکافی بوده و از وضع منظور فاصله زیادی دارد.

سعادت بر همین اساس اضافه کرد:‌ از وزارت‌های نیرو و جهاد کشاورزی اتنظار می‌رود برنامه‌های جامع اجرایی، آموزشی و فرهنگی و اقتصادی را در حوزه آب کشاورزی تدوین و اجرا کنند؛ ‌چرا که در غیر این صورت به نظر می‌رسد به ویژه در برخی استان‌ها فاصله ما تا خشکی کامل منابع آب کشاورزی کمتر از یک دهه باشد و در آن صورت رقابت بر سر اب کشاروزی و حتی آب شرب می‌تواند آثار امنیتی نامطلوبی در کشور عارض کند.

این نماینده در ادامه یادآور شد:‌ مدت‌هاست نخل‌های راست قامت دشستان از تاب تشنگی کمر خم کرده و دریای سبز باغستان‌ها در برابر چشمان بهت‌زده کشاورزان و نخل داران و مردم شهرستان روبه خشکی نهاده است لذا اجرای برنامه‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و به ویژه تسریع در اجرای پروژه‌های مهم از جمله سد دالکی از جمله مطالبات مهم مردم دشستان در حوزه کشاورزی است که از دولت انتظار می‌رد با نگاهی متمایز به آن بنگرد و الا گریه بر مزار نخل‌های راست‌قامت دشتسان التیام‌بخش زخم‌های مردم نخواهد بود و مردم هم این کم توجهی را هرگز فراموش نخواهند کرد.

نماینده مردم دشتستان همچنین به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود از جمله مشکلات کشاورزان اشاره کرد و از مسئولان ذیربط خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به آنها شد.

انتهای پیام/

نظر شما