شناسهٔ خبر: 132698 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کرباسیان: افزایش ۷۱۱ درصدی کشف قاچاق و مواد مخدر از سال ۹۲

مواد مخدر عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی گفت: رئیس گمرک در جلسه امروز عنوان کرد که در گمرک از سال ۹۲ به بعد ۷۱۱ درصد افزایش کشف قاچاق و مواد مخدر داشته اند.

به گزارش «نماینده» غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت و عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست صبح امروز (۱۰ بهمن‌ماه ۹۵) اظهارداشت: جلسه امروز با حضور مهدی کرباسیان ریاست گمرک ایران اعضای فراکسیون تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود درباره حوزه‌های گمرکی را مطرح کردند؛ آنها همچنین ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه گمرکی از نبود آزمایشگاه، نیروی متخصص و عدم انضباط در این حوزه را خطاب به رئیس اداره گمرک عنوان کردند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس دهم همچنین یادآور شد: نمایندگان در ادامه همچنین عنوان کردند که در هر صورت دستگاه متولی در حوزه گمرک نیست و ۲۲ سازمان در این امر دخالت دارند. وجود قوانین متناقض نیز از جمله مشکلاتی بود که در این نشست مطرح شد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: در هر صورت آقای کرباسیان هم توضیحاتی در این میان داده و به ارائه گزارش پرداخت که از سال ۹۲ به بعد ۷۱۱ درصد افزایش کشف قاچاق و مواد مخدر داشتند که از نکات جالب گزارش وی بود. وی همچنین یادآور شد که اکنون از طریق GPS تمام کانون‌های ترانزیتی کشور تعقیب شده و افراد نمی‌توانند تخلفاتی در این میان داشته باشند.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس در ادامه یادآور شد: در این جلسه آقای کرباسیان همچنین در ادامه به ایجاد سامانه پنجره واحد اشاره کرد که می‌تواند همه کالاها را کنترل کند، به اقدامات خوب اداره گمرک اشاره شد اما برای حل مشکلات موجود در این حوزه اعلام نیاز شد.

نظر شما