شناسهٔ خبر: 132693 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بالاخره مجری نمایشگاه کتاب تهران کیست؟

نمایشگاه کتاب شکل جدیدی از واسپاری امور به تشکل‌ها را در نمایشگاه کتاب سی ام می‌توان به خوبی دید، در حالی که هنوز حکمی ابلاغ نشده و مجری نمایشگاه مشخص نیست ارشاد خود مناقصه نمایشگاه را برگزار می‌کند!

به گزارش «نماینده»، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی روز گذشته در اقدامی آگهی مناقصه یک مرحله‌ای برای نمایشگاه کتاب تهران در دوره سی‌ام منتشر کرد.

این آگهی که در روزنامه اطلاعات منتشر شده اعلام می‌دارد نمایشگاه کتاب تهران در دوره اتی از مورخ ۱۳ لغایت ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۶ در شهر آفتاب برپا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آگهی مناقصه باید از جانب مجری برگزاری نمایشگاه کتاب باید اطلاع رسانی و منتشر شود اما ورود ارشاد در این موضوع سوال بر انگیز است.


در این آگهی مناقصه عمومی ذکر شده که یک مرحله ای بوده و متقاضیان دارای صلاحیت و واجد شرایط جهت دریافت اسناد مناقصه و ارائه پیشنهاد از تاریخ درج آگهی نوبت دوم ۱۱/۱۱/۹۵ در روزنامه اطلاعات در ساعات اداری با ارائه معرفی نامه به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی مراجعه کنند.

اما نکته‌ای که متوجه وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی آن است اینکه آنها در تمامی مقاطع سخن از واسپاری امور به تشک‌ها می‌زنند این در حالی است که دو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا) طرف قرارداد ارشاد برای اجرای نمایشگاه هستند اما اینکه چرا موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به عنوان زیرمجموعه وزارت ارشاد راسا وارد مناقصه شده جای سوال است.

این گزارش همچنین خاطر نشان می‌کند در صورتی این آگهی در مورخ نهم بهمن ماه ۹۵ در روزنامه اطلاعات و صفحه ۲۰ آن منتشر شده که هنوز ابلاغی از سوی وزارتخانه به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این راستا صورت نگرفته و مدام از واسپاری به تشکل‌ها صحبت می‌شود.

در این مقطع که تنش در اتحادیه ناشران ایجاد شده ظاهرا پیرامون نمایشگاه کتاب هم برنامه‌ریزی خاصی صورت نمی گیرد و مجری مشخصی تعیین نشده است. در این مناقصه به وضوح مکان نمایشگاه شهر آفتاب و تاریخ آن ۱۳ اردیبهشت ۹۶ درج شده است.

هرچند دوره بیست و نهم هم پیرامون مناقصعه‌ها حرف و حدیث‌هایی مطرح شد اما باز هم عدم برنامه‌ریزی و نداشتن مجری جهت سامان بخشیدن به امور نمایشگاه همه چیز را در هاله ابهام قرار داده است.

نظر شما