شناسهٔ خبر: 132657 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مشکل نظارت دائمی بر مدارس غیردولتی حل شد

شهریه مدارس..jpg معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه نظارت برای برخی از مدارس امکان تصمیم گیری نداشتیم. خوشبختانه با توجه به دائمی شدن این نقاط، ابهام برطرف شد.

به گزارش «نماینده» مرضیه گرد گفت: مشکلات نظارتی و حمایتی در قانون سازمان مدارس غیر دولتی وجود داشت. قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی که به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده است، این مشکلات را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع حمایت از مدارس غیر دولتی بیان کرد: به یک نقطه رساندن حقوق کارکنان مدارس غیردولتی و حمایت از آنان یکی دیگر از موارد حمایتی است که در قانون با صراحت آمده است باید حقوق آنان طبق آنچه وزارت کار تعیین می کند، باشد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: بخش حمایتی در قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی شفاف و روشن شد. پیش از این نیز وجود داشت اما راهکارهای آن پیش بینی نشده بود.

وی به راه اندازی یک صندوق حمایتی ویژه موسسان مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این صندوق تسهیلاتی به موسسان برای بازسازی، ساخت و تامین تجهیزات ارائه می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه نظارتی برای برخی از مدارس امکان تصمیم گیری نداشتیم. اگر شکایت به قوه قضائیه نیز کشانده می شد باید چندین بار برای این موضوع مراجعه می کردیم. خوشبختانه با توجه به دائمی شدن این نقاط، ابهام برطرف شد.

وی درباره صدور مجوز پیش دبستانی ها نیز گفت: متاسفانه هر کسی خود را متولی پیش دبستانی می داند لذا نیازمند ساماندهی مدیریت بودیم که با تصویب این قانون متولی پیش دبستانی ها و مرکز صدور مجوز، وزارت آموزش و پرورش شده است.

نظر شما