شناسهٔ خبر: 132616 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اگر حزب نباشد دولت نهم به وجود می‌آید و کشور را به هم می‌ریزد

اشرفی اصفهانی معتقدم که کشور بدون حزب معنا و مفهومی ندارد و اگر حزب نباشد، دولت نهم و دهم به وجود می‌آید و مملکت را بهم می‌ریزد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌السلام اشرفی اصفهانی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخص معمولی و متعارف نبود و نیست.

وی افزود: من از سال ۱۳۴۰ آیت‌الله رفسنجانی را می‌شناختم. بنابراین صحبت کردن درمورد آیت‌الله هاشمی ساعت‌ها وقت نیاز دارد چرا که از ایشان حرف‌های بسیاری باقی مانده است.

اشرفی اصفهانی تأکید کرد: اگر امام در مورد شهید بهشتی فرمود که ایشان یک ملت بود، باید بگوییم که آقای هاشمی ملت‌ها بود. آیت‌الله بهشتی مدت کوتاهی مظلوم‌زیست و شهید شد اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سالها مظلومیت خود را دید و دمی نزد و مظلومیت ایشان قابل مقایسه با مظلومیت شهید بهشتی نبود.

وی اضافه کرد: نیم قرن گذشت تا شخصیتی چون هاشمی رفسنجانی تحویل انقلاب داده شد و عمر ۵۰ ساله‌اش را با افتخار در شورای انقلاب، ریاست مجلس، ریاست جمهوری و ریاست تشخیص مصحت نظام سپری کرد و ایشان هر مسئولیتی را که در اختیار گرفت با موفقیت شروع و به پایان رساند.

وی با بیان اینکه آیا امروز می‌توانیم جایگزینی برای هاشمی رفسنجانی پیدا کنیم، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هرگز جایگزینی ندارند. ممکن است صندلی ایشان به کسی دیگری داده شود اما جایگاه ایشان همواره خالی خواهد ماند. شاید ما بتوانیم مثل هاشمی را پیدا کنیم که هرگز نمی‌توانیم.

رئیس هیأت بدوی نهاد ریاست جمهوری با طرح این پرسش که آیا نمونه بهشتی و مطهری در این کشور پیدا شد، گفت: همچنان که برای مطهری و بهشتی نمونه‌ای نبود، همانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز هرگز نمی‌توانیم پیدا کنیم و امیدوارم خداوند روح این عزیز سفرکرده را با امام و شهدا محشور کند.

اشرفی اصفهانی به سابقه حزبی خود در حزب جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: من افتخار می‌کنم که حزبی بودم و معتقدم که کشور بدون حزب معنا و مفهومی ندارد و اگر حزب نباشد، دولت نهم و دهم به وجود می‌آید و مملکت را بهم می‌ریزد.

نظر شما