شناسهٔ خبر: 132601 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

نماینده مردم «دماوند و فیروز» در مجلس در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده» عنوان کرد

مبلغ یارانۀ پردرآمدها صرف حل معضلات و مشکلات شهرستان‌ها شود

میرزایی نیکو کار بسیار ناپسند و رویه نامناسبی که دولت انجام داده و در پیش گرفته این است که به‌جز طبقات نیازمند منطقه ماهانه نزدیک به ٩ میلیارد تومان یارانه می‌دهیم. سؤال اینجاست که چرا نباید این مبالغ صرف حل معضلات و مشکلات شهرستان‌ها شود؟

به گزارش هفته نامه «نماینده»؛ «مشکلات زیادی بر روی هم در طول این سال‌ها به‌ویژه پس از دوران تحریم و دولت گذشته در بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی و اشتغال در منطقه دماوند و فیروزکوه و رودهن انباشته شده است.»
متن بالا قسمتی از سخنان قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. در دور دوم انتخابات توانست با کسب ۲۰۶۵۹ رأی از مجموع ۳۶۵۲۷ رأی مأخوذه صحیح، به‌عنوان نماینده دماوند و فیروزکوه، وارد بهارستان شود. متنی که در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه با هفته‌نامه نماینده است.
میرزایی نیکو با بیان اینکه اقدامات زیادی می‌توانست انجام گیرد که تاکنون میسر نشده است، افزود: کار بسیار ناپسند و رویه نامناسبی که دولت انجام داده و در پیش گرفته این است که به‌جز طبقات نیازمند منطقه ماهانه نزدیک به ٩ میلیارد تومان یارانه می‌دهیم. سؤال اینجاست که چرا نباید این مبالغ صرف حل معضلات و مشکلات شهرستان‌ها شود؟
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کمتر از ٥ میلیارد بودجه عمرانی به این منطقه اختصاص داده شده است، تصریح کرد: علی‌رغم درآمدهای پایین و کاهش قیمت نفت به‌صورت روزانه باید همه درامدهایمان را صرف یارانه به دولت کنیم.
میرزایی نیکو تصریح کرد: باوجوداین مسائل تلاش کرده‌ایم تا در شورای برنامه‌ریزی استان تهران اقداماتی برای حل این مسائل بیندیشیم.
میرزایی نیکو با بیان اینکه اشتغال یک مشکل همگانی است، بیان داشت: باید مسئولان وزارتخانه‌های مربوطه کمک کنند تا مشکل کم آبی، مشکلات کشاورزان، حل مسئله راه‌های مواصلاتی اصلی، مشکلات کمربندی گیلاوند و توجه به روستاهای فاقد لوله‌کشی گاز و تجهیزات بیمارستان و بهداشت و درمان و همچنین خانه‌های بهداشت مورد توجه قرار گیرد.
این نماینده در اعتراض به عدم دسترسی راحت به راه‌های ارتباطی در شرق کشور، تصریح کرد: چگونه با تسهیل راه‌های ارتباطی در کشور همچون راه‌اندازی خطوط مترو و متصل کردن استان البرز به دیگر استان‌های اطراف و همچنین هم گون سازی راه‌های توسعه‌ای غرب پایتخت هنوز نگاه توسعه‌ای به زیرساخت‌های راه‌های ارتباطی شرق تهران به شهرستان دماوند و فیروزکوه انجام نشده است.
میرزایی نیکو معتقد است عدم تسهیل در راه‌های ارتباطی شرق کشور موجب می‌شود که مردم برای تردد در این منطقه در ایام تعطیلات ساعت‌ها در جاده‌ها درگیر ترافیک باشند.
وی تصریح کرد: آیا داشتن یک کمربندی در جایی که همه مسئولین از این مسیر تردد می‌کنند کمترین حق این شهرستان نیست؟
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه با اشاره به مساعدت دولت در بخش بهداشتی و درمانی این حوزه انتخابیه گفت: در زمینه بهداشت و درمان شاهد اقدامات جدی مسئولین مربوطه اعم از تجهیز بیمارستان به لوازم پزشکی همچون سی‌تی‌اسکن هستیم که این وسیله تا حد زیادی توانست آمار مرگ‌ومیر را در شهرستان کاهش دهد.
میرزایی نیکو تأکید کرد: علی‌رغم اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه کشاورزی و تأمین آب کشاورزان اما هنوز این بخش نیازمند کمک و توجه جدی مسئولان مربوطه به محصولات کشاورزی این منطقه همچون سیب است.
به زعم وی وجود ظرفیت‌های بالای دامداری و کاشت روش‌های نوین نیازمند توجه جدی وزارت کشاورزی است.
 میرزایی‌نیکو در پایان پیرامون بحث گردشگری این منطقه خاطرنشان کرد: این حوزه انتخابیه جزء ١٤ قطب گردشگری کشور است و با وجود پتانسیل‌های بالا در زمینه آثار باستانی، چشمه‌های آب‌معدنی و طبیعت زیبا و با تقویت زیرساخت‌های لازم در امر گردشگری و رونق اقتصادی بسیار موفق عمل کند.
 

نظر شما