شناسهٔ خبر: 132577 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۲۰هزار سهامدار بورس دیروز ۳ برابر خسارت پلاسکو ضرر کردند

سازمان بورس یک کارشناس بازار سرمایه گفت: زیانی که سهامداران بانک ملت متضرر شدند رقمی معادل ۳ هزار میلیارد تومان است که دو تا سه برابر کسبه خسارت پلاسکو است.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا صادقی مقدم استاد دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه زیانی که سهامداران بانک ملت متضرر شدند رقمی معادل ۳ هزار میلیارد تومان است گفت: اگر نمی توانیم آن را از نظر انسانی با فاجعه ساختمان پلاسکو مقایسه کنیم اما بیشترین خسارتی که برآورد شد برای این حادثه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیارد تومان است بنابراین ۳ برابر این فاجعه خسارت زده است.

وی ادامه داد: اگر ۶۰۰ کسبه از این موضوع متضرر شدند بالغ بر ۲۰ هزار نفر ازسهامداران بانک ملت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از موضوع کاهش قیمت سهام این بانک متضرر شدند.

صادقی مقدم گفت: سهامداران بانک ملت جزو ریسک گریزترین سهامداران بازار سرمایه هستند یعنی افرادی که می خواستند کمترین خطر را کنند سهم بانک ها را خریدند.

وی افزود: بانک علاوه بر سازمان بورس یک نهاد ناظر دیگر به نام بانک مرکزی دارد و سازمان حسابرسی هم وجود دارد اما هر سه نهاد ناظر تائید کردند اما هر سه مسئولیت را قبول نمی کنند.

صادقی مقدم با بیان اینکه بانک ها برای پرداخت سود سپرده بیشتر به سپرده گذاران دست در جیب سهامداران کرده اند گفت: در حالی که رکن بانکداری سلامی این است که حقوق همه ذینفعان از جمله سهامداران بانکی رعایت شود.

وی درباره نمادهای بسته برخی بانک ها گفت: وضعیت بقیه بانک ها مناسب تر از بانک ملت نیست و دو بانک دیگر حتی پیش بینی زیان کرده اند.

نظر شما