شناسهٔ خبر: 132546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

 دست‌اندرکاران نشست آستانه برای تثبیت آتش بس سوریه تلاش کردند

نشست آستانه یک رسانه غربی با اشاره به برگزاری مذاکرات صلح سوریه در آستانه، از تلاش ترتیب دهندگان این نشست برای تثبیت آتش بس موجود در سوریه خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان از دیروز دوشنبه آغاز شد و در این روز ترتیب دهندگان این مذاکرات برای تقویت آتش بس موجود در سوریه تلاش کردند.

رویترز در ادامه می نویسد: مذاکرات آستانه در حالی برگزار شد که ترکیه که حامی گروه های شورشی بود و روسیه که حامی دولت سوریه بود، خود را از درگیری و برخورد در سوریه دور کردند.

هر چند روسیه و ترکیه در نشست روز گذشته تلاش کردند تا آتش بس موجود در سوریه را تقویت کنند اما معارضین حاضر در این نشست اعلام کردند که در صورت شکست مذاکرات آستانه بار دیگر دست به اسلحه خواهند برد.

در همین رابطه «الکساندر لاورنتیف» رئیس هیات مذاکره‌کننده روسیه در جریان مذاکرات آستانه، با موفقیت‌آمیز خواندن نخستین روز این مذاکرات، خاطرنشان کرد: حضور استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، سفیر آمریکا در قزاقستان و نمایندگان دولت دمشق و مخالفان سوری در برآیند این نشست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

این مقام روسی خاطرنشان کرد، سند نهایی مذاکرات آستانه در دست بررسی است و روز سه‌شنبه پس از حصول توافق نهایی به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

نظر شما