شناسهٔ خبر: 132476 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

همایش فصلی خانه احزاب با حضور محسن رضایی و رحمانی‌فضلی برگزار می شود

خانه احزاب رئیس خانه احزاب گفت: همایش فصلی خانه احزاب با حضور نایب رئیس مجلس، وزیر کشور و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، قدرتعلی حشتمیان در حاشیه مراسم ختم والده الیاس حضرتی در جمع خبرنگاران گفت: همایش فصلی خانه احزاب پنجشنبه هفتم بهمن ماه در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سخنران اصلی این همایش، پزشکیان نایب رئیس اول مجلس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از طرف دولت نیز رحمانی‌فضلی وزیر کشور هستند.

رئیس خانه احزاب افزود: ۱۵ نفر از دبیران کل احزاب، ۵ نفر از اصلاح‌طلبان، ۵ نفر از اصولگرایان و ۵ نفر از مستقلین در این اجلاس صحبت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: نام همایش ما «یادمان حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو» و همچنین «اقتصاد مقاومتی و احزاب» خواهد بود.

حشمتیان اظهار داشت: قرار بود نام این همایش فصلی «اقتصاد مقاومتی و احزاب» باشد اما به دلیل رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حادثه پلاسکو، این نام‌ها نیز به نام همایش افزوده شد.

رئیس خانه احزاب در خصوص رایزنی‌های خانه احزاب با دولت برای ساماندهی احزاب اظهار داشت: چندین جلسه در وزارت کشور با حضور نمایندگان احزاب هر سه جریان اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، مستقلان و اعتدال‌گرایان با دولت برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که باید احزاب در همه برنامه‌ها حضور داشته باشند. پیشنهاد شد در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، یک نفر از نماینده احزاب سراسری و یک نفر به عنوان نماینده احزاب استانی حضور داشته باشند که متأسفانه در برنامه ششم به گونه‌ای تصویب شد که این‌ افراد حق رأی نخواهند داشت.

وی در خصوص حضور احزاب در کمیسیون انتخابات نیز گفت: ما معتقدیم احزاب باید نمایندگانی در کمیسیون انتخابات داشته باشند؛ بر این اساس درخواست داریم که سه نفر از دبیران کل احزاب سراسری و دو نفر از دبیران کل احزاب استانی در ترکیب کمیسیون انتخابات حضور داشته باشند.

نظر شما