شناسهٔ خبر: 132418 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آتش‌نشانان عزیز سنگرنشین همیشه در صحنه هستند/ قدر آتش‌نشانان مجهول است

صدیقی/431 خطیب جمعه تهران از آتش‌نشانان به عنوان برادران همیشه در صحنه و سنگرنشینان یاد کرد و گفت: آتش‌نشانان همیشه در خطرند ولی قدرشان مجهول است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران با عرض تسلیت حادثه ساختمان پلاسکو و تاکید بر اینکه مومن نسبت به مومن عاطفه دارد، گفت: برادران همیشه در صحنه و سنگر نشین ما و همیشه درگیر با آتش و خطر ما برادران عزیز آتش‌نشانی که جانشان در خطر است وقتی از خانه خارج می‌شوند خانواده‌شان نمی‌دانند اینها سالم برمی‌گردند یا نه.

وی با اشاره به اینکه قدر آتش‌نشانان مجهول است، ‌ اظهار داشت: ما راحت در خانه‌هایمان می‌نشینیم و این خطرات می‌آیند و می‌روند ولی آتش‌نشانان همواره سلامتی و جانشان در خطر است و امروز نیز خبری از تعداد این عزیزان نیست.

صدیقی با عرض تسلیت حادثه خیابان جمهوری به امام زمان، رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های آتش‌نشانان حادثه دیده گفت: اینها عبرتی است که مسئولین ننشینند و بعد از بروز حادثه به فکر بیفتند. بلکه باید راه‌هایی یافت و پیشگیری کرد و نیز مجهز بود.

وی با تصریح بر اینکه نیروهای مسلح ما همیشه باید دشمنان بیرونی را رصد کنند، خاطرنشان کرد: همچنین در مقابل خطرات داخلی همچون سیل، زلزله و سایر بحران‌ها نظام باید آماده باشد. چرا که قرآن می‌گوید همیشه باید به هوش باشیم و هر خطری را با سلاح لازم دفع کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با ابراز امیدواری نسبت به زنده ماندن و بازگشت به خانواده آتش‌نشانان گرفتار شده در ساختمان پلاسکو گفت: اگر هم جان خود را در این راه دادند خداوند آنها را با شهیدان محشور کند و به خانوادهای عزیزشان اجر و صبر مرحمت کند.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به در پیش بودن دهه فجر اشاره کرد و با ذکر این نکته که این دهه، دهه انفجار نور است، گفت: دهه فجر معجزه اسلام در قرن حاضر بود و تجلی قدرت خدا و ایمان و معنویت بود که از آستین امام (ره) و ملت ایران بیرون آمد و معجزه‌ای را خلق کرد که به تعبیر نویسنده مصری غرب را لرزاند، شرق را حیران کرد و عالم را به خودش مشغول داشت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی معجزات و کراماتی داشت که آنها که کور نیستند می‌توانند ببینند که یکی از برکات آن این است که جز اینکه بگوییم قدرت ایمان، معنویت، ولایت و نصرت الهی است چیزی نمی‌توان گفت.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رژیم مرتجع مجهز و ژاندارم غرب که همه امکانات امنیتی با وجود ساواکی قوی و بی‌رحم و خشن که نفس‌ها را خفه کرده است و امکان حرکت از همه را در یک خفقانی گرفته است و قدرت‌های شرق و غرب از او باج می‌گیرند؛ برداشتن چنین رژیمی از نصرت‌های الهی بود.

صدیقی با یادآوری اینکه در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی جهان دوقطبی بود و غرب و شرق بر جهان حاکم بودند، گفت:‌باوری برای ملت‌ها به وجود آمده بود که هیچ ملتی بدون اتکا به این دو قطب نمی‌تواند حیات داشته باشد و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی محال می‌نمود اما این انقلاب آمد و راه نویی که می‌شود بدون شرق و غرب شعار داد و شعور به خرج داد و اقدام و عمل کرد نشان داد. لذا نه شرقی نه غربی راه نویی بود که بشریت آن را تجربه نکرده بود ولی این تفکر قطبی بودن را انقلاب اسلامی از میان برداشت.

وی با اشاره به اینکه مطرح می‌شد که انقلاب نوعی ویرانگری است، بیان داشت: در دنیا اتفاق نیفتاده بود که بر روی ویرانه پس از انقلاب‌ها بنایی مستحکم بنا شود؛ شاه بیرون شد، سلطنت ریشه‌کن شد، وابستگی از بین رفت و یک نظامی که جزو ظرایف و لطایف پیش آمده در جهان است بر سر کار آمد که آن هم رنگ مردمی داشت و هم خود مردم همه کاره باشند موسس باشند و حافظ و پاسدار نظام باشند و هم ولایت بر دل‌ها حاکم باشد و اسلام مطلوب این امت و آن امام باشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امامتی که در دل‌ها نفوذ کرده و دل‌هایی که با اسلام عجین شده است، نظامی متکی به مبانی نورانی دین اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را بنا کردند و این بنای استوار را به عنوان یک الگوی جدید حکومتی در این عصر فضا و اتم توانست جای خود را باز کند و به جهانیان امید دهد که این مکتب‌های فرسوده که مکتب شرق آن جور متلاشی کرد و لیبرال دموکراسی هم در حال فروپاشی است که منشا آن تولد نظام جدیدی بر مبنای نورانیت اسلام به سوی تمدن اسلامی و انسان‌ساز بود.

صدیقی در ادامه برشماری معجزه وکرامات انقلاب اسلامی عنوان داشت: مورد بعدی حفظ اعتماد مردم در طول ۴ دهه است. در دنیا انقلاب می‌شود ولی به یک سال نکشیده کنار زده می‌شود و بنیان انقلاب منزوی می‌شوند و گروه‌های جدید می‌آیند و تغییر هویت داده و شعارها و ایده‌ها عوض می‌شود ولی این انقلاب با زعامت ولی فقیه آغاز شد و امت زیر این پرچم خون و جوان و شهید دادند. شکنجه دیده و استقامت کردند.

وی افزود: این مردم جنگ را اداره کردند و با همه چالش‌ها به خصوص فتنه ۸۸ مقابله کردند و طی این مدت که مسئولین مختلف فراز و نشیب و افراط و تفریط داشتند و معمولا دولت‌ها یا در آن خط و در این خط قرار داشتند ولی مردم خط مستقیم ولایت را همچنان با صلابت و حضور قوی ادامه دادند، هر سال یک انتخابات برگزار کردند و سر صندوق‌ها برای نظام سرافرزای به بار آوردند و در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس و ۲۲ بهمن اعلام همبستگی و وابستگی به نظام اسلامی و ولایت فقیه همچنان بالنده، توفنده، پرخروش و مستحکم اعلام کردند و تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با عرض تسلیت به امام زمان در پی اعدام ۳ جوان شیعه انقلابی بی‌گناه بحرینی به دست رژیم پلید خونخوار وابسته آل‌خلیفه گفت: از وقتی که ملت بحرین قیام کرده و دنیا شعار آن را می‌دهد و آن اعتماد به رای مردم است و می‌خواهند مثل کشورهای دیگر رای‌شان نافذ باشد، رژیم وابسته بحرین اجازه رای به مردم نمی‌دهد و برای حیات ننگین خودش در این مدت مرتب سرکوب داشته و زندان‌هایش پر است از انقلابیون، مومنین و متدینن بحرینی که همراه با شکنجه و قتل‌های فجیع بوده است.

صدیقی با اشاره به اینکه جنازه این سه جوان شهید را به خانواده‌هایشان ندادند، تصریح کرد: رژیم آل‌خلیفه با تحویل لباس‌های این سه جوان نمکی بر زخم قلب مجروح والدین‌شان پاشیده‌اند اما مطمئن باشند که ظلم پایه‌های قصر ننگین‌شان را سست‌تر می‌کند و این خون‌ها عمر حکومت آل‌خلیفه را کوتاه‌تر می‌کند و مردم انقلابی و مومن همانگونه که از ایران که با استقامت شاه را بیرون کرد، الگو گرفته‌اند آنها هم این حکومت سلطنتی غیرقانونی را بیرون خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس چند دوره مجلس و نیز چند دوره رئیس‌جمهور اشاره کرد و با تسلیت درگذشت وی به مقام معظم رهبری و خانواده آن مرحوم، اظهار داشت:‌ این تشییع جنازه از این روحانی و عالم سفر کرده شبیه بصیرتی بود که در ۹ دی مردم از خودشان نشان دادند.

خطیب نماز جمعه تهران  اضافه کرد: هم حرکت ملی و فراگیر مردم در ۹ دی ۸۸ آقای هاشمی را حفاظت کرد والا در همان مرحله چیزی باقی نمی‌ماند و هم اینجا در روز تشییع وی دندان تیز کرده بودند تا از وفات ایشان سوءاستفاده کنند ولی حضور به موقع و فراگیر مردم آنچنان خداپسند بود که به هیچ کسی مجال شیطنت و فتنه را نداد و نتوانستند آقای هاشمی را به نفع خودشان مصادره کنند.

صدیقی خطاب به مردم گفت: بصیرت شما بصیرتی الهی  خداپسند است و حرکتی به موقع بود و الحق و انصاف این تشییع جنازه هم احیای آقای هاشمی بود و موجب سرافرازی برای نظام ما و حمایت از ولایت بود. همچنین قدردان از زحمات دوران مقدس و مجاهدت آن عزیز سفر کرده بود.

وی ادامه داد:‌در راس این بصیرت‌افزایی آن پیام فوق‌العاده مقام معظم رهبری بود که در آن هم نگذاشتند حقی از آقای هاشمی رفسنجانی ضایع شود و از گذشته‌هایشان، عواطف و خدمات‌شان یاد کردند و نگذاشتند اینها به دست فراموشی سپرده شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در این ماجرا رسانه ملی مانند زمان انتخابات نقش داشت، گفت: انصافا متانت خانواده آقای هاشمی، برادران بزرگوار و فرزندان ایشان در این باره که هیچ مجالی به مخالفان و دشمنان ندادند و دریای ملت را همراهی کردند و زیر پرچم ولایت حرکت کردند.

صدیقی با دعا به درگاه الهی جهت غفران و رحمت برای مرحوم هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد که خداوند تقصیرها و قصورات همه را مورد عفو قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکساله شدن برجام عنوان داشت: بعضی‌ها همچنان شعار می‌دهند اما واقعیت را همه مردم می‌دانند که در این برجام پرونده سیاه و ننگین آمریکا یک برگ جنایت دیگری افزوده شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آنها که آمریکا را بزک می‌کردند و اظهار خوشبینی به او می‌کردند و خیلی دلگرم به سراغ او می‌رفتند و وعده داده بودند با این برجام مشکلات اقتصادی و همه مسائل کشور حل شود اما یک سال گذشت و بنا بود یکسال قبل همه تحریم‌ها برداشته شود و مشکلات رفع شود.

صدیقی با اشاره به رکود اقتصادی، بیکاری جوانان و تعطیلی مراکز اقتصادی، خاطرنشان کرد: هم تحریم‌ها برنداشتند هم تحریم‌های جدیدی را اضافه کردند لذا مردم ما حق دارند همچنان بگویند مرگ بر آمریکا.

وی با ابراز امیدواری نسبت به مؤثر واقع شدن نشست آستانه در ایجاد آتش‌بس در سوریه بیان داشت: امیدواریم که در نتیجه این نشست شیعیان مظلوم چند سال در محاصره فوئه و کفریا آزاد شوند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از اینکه صولت آمریکا ریخته و رو به افول است و این نشست بدون آمریکا که خود را کدخدای عالم می‌داند و فکر می‌کرد هیچ جا بدون او کاری نمی‌شد کرد، برگزار می‌شود این نشان می‌دهد انقلاب ما رو به صلابت، تعمق و استحکام بیشتر و استکبار رو به افول و ضعف است.

نظر شما