شناسهٔ خبر: 132317 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قانون بانکداری بدون ربا در اردیبهشت ماه سال آینده به جمع بندی می رسد

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امیدواریم متن نهایی قانونی بانکداری بدون ربا در اردیبهشت ماه سال آینده به جمع بندی برسد گفت:در مجلس دهم بعد از ۳۳ سال قانون عملیات بانکداری بدون ربا اصلاح می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه امروز در شصت و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در مجلس دهم بعد از ۳۳ سال قانون عملیات  بانکداری بدون ربا اصلاح می‌شود.

وی افزود: بررسی رویکردهای فقهی و اسلامی این طرح آغاز شده و کلیات آن در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بررسی‌های این طرح اکنون در کمیسیون‌های مجلس ادامه دارد ادامه داد: برای بررسی بیشتر این طرح خدمت مراجع تقلید در قم رفته‌ایم و کلیات طرح در اختیار مراجع  عظام از آیت الله جمله مکارم شیرازی و آیت الله جوادی آملی  قرار گرفته است.

پورابراهیمی با بیان اینکه امیدواریم متن نهایی قانونی بانکداری بدون ربا در اردیبهشت ماه سال آینده به جمع بندی برسد تصریح کرد:  در سه ماه آینده این طرح همزمان با بررسی لایحه دولت، در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود تا به نتیجه برسد.

وی در پایان گفت: در مدت باقیمانده زمان مناسبی وجود دارد که بخش خصوصی نیز در راستای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا نظرات خود را اعلام کند.

نظر شما