شناسهٔ خبر: 132314 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد از عدم دغدغه روحانی برای دیدار با احزاب

خانه احزاب/1 نشست مشترک اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور عصر امروز برگزار شد.

به گزارش «نماینده» نشست شورای مرکزی خانه احزاب عصر امروز(۲۷ دی) در محل خانه احزاب در خیابان بهشت با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب با بیان اینکه همایش فصلی خانه احزاب هر سه ماه یک بار باید برگزار شود، گفت: برای همایش فصلی ۷ بهمن ماه از مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت دعوت شده تا به‌عنوان سخنران حضور داشته باشند و عنوان این همایش «اقتصاد مقاومتی و احزاب» است.

در ادامه این نشست با پیشنهاد برخی اعضا مبنی بر برگزاری مراسم گرامی‌داشت برای آیت الله هاشمی رفسنجانی مصوب شد تا همایش ۷ بهمن‌ماه به عنوان یادمان آن مرحوم برگزار شود.

در این جلسه مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه فعلی در مجموع خوب بود هرچند انتقاداتی به آن وارد است. ۱۴۴ ماده در این برنامه مصوب شد و برخی مواد الحاقی هم به آن پیوست شد.

وی افزود: ماده الحاقی پیشنهادی برای احزاب ۵ محور شامل یارانه احزاب، هیئت منصفه سیاسی، لایحه جامع انتخابات بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری، امنیت همایشها و خانه احزاب داشت که با تلاش طاقت فرسا خوشبختانه این ماده رأی آورد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: دولت ملزم به حمایت از توسعه سیاسی و تقویت احزاب شد و قرار است در طول برنامه ششم یارانه به احزاب تخصیص یابد.

در ادامه این نشست امیر میثم نیک‌فر عضو شورای مرکزی خانه احزاب و دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی با اشاره به عدم توجه رئیس جمهور به نامه‌نگاری‌های انجام شده درباره دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با حجت الاسلام روحانی گفت: متاسفانه آقای روحانی علیرغم نامه‌نگاری‌های متعددی که انجام شده دغدغه‌ دیدار با احزاب را ندارند.

وی افزود: وزارت کشور که متولی احزاب در کشور است از رئیس جمهور بخواهد که وقتی را برای دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب قرار دهد.

نیک‌فر تصریح کرد: از وزارت کشور می‌خواهیم تا قبل از برگزاری انتخابات این دیدار را انجام دهد.

همچنین حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: از آقای احمدی انتظار داریم که میز احزاب در ستاد انتخابات مستقر شود چرا که احزاب نیز برخی مسائل و خط قرمزها را نیز مدنظر قرار می‌دهند.

وی افزود: از ستاد انتخابات کشور می‌خواهیم که این تصمیم کاربردی و کارساز برای احزاب کشور را عملی کند.

نظر شما