شناسهٔ خبر: 132266 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیاتی از فرآیند انتخاب جایگزین هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان

هاشمی رفسنجانی یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری به زودی فرآیند انتخاب جایگزین آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در این مجلس را تشریح می‌کند.

به گزارش «نماینده»، نشست خبری آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با هدف تشریح فعالیت کمیسیونهای مجلس خبرگان و دیگر موضوعات مربوط به این مجلس در روز سه‌شنبه(۲۸ دی‌ماه) در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، پیشتر آیت‌الله‌ سیداحمد خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و جایگزینی وی در مجلس خبرگان رهبری گفته بود: یکی از وظایف هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان تعیین زمان انتخابات است و بر همین اساس و جهت مشخص شدن تکلیف انتخابات میان‌ دوره‌ای نشست خبری هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.

همچنین، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌وگوی دیگری به خبرنگار تسنیم گفته بود که هنوز درباره نحوه جایگزینی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در خبرگان رهبری تصمیمی در هیئت‌رئیسه اتخاذ نشده است.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از ۱۵ عضو پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان تهران بود که درگذشتش باعث شد؛ گمانه‌زنی‌هایی پیرامون نحوه جایگزینی وی در این مجلس بر سر زبان‌ها بیافتد، بر همین اساس محمدعلی مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور در گفت‌وگویی از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در تهران خبر داده بود، اما عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را منوط به درخواست مجلس خبرگان رهبری دانسته است.

مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز ۲۱ دی‌ماه در دانشگاه تهران و با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نماز اقامه کردند. پیکر مطهر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تشییع و در جوار بارگاه ملکوتی امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.
مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه( ٢٢ دی‌ماه) از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شامگاه یکشنبه(۱۹ دی‌ماه) در سن ۸۲ سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت

نظر شما