شناسهٔ خبر: 132250 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فریدون مانع شفاف سازی دخل و خرج دولت/فساد سازمان یافته آسیب زاست

بیرانوند نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی بنای برخورد با برادرش را ندارد، فریدون مانع ایجاد شفافیت در دخل و خرج دولت است.

به گزارش «نماینده» بهرام بیرانوند، نماینده سابق مردم بروجرد در مجلس نهم، با اشاره به ضرورت ایجاد شفافیت در دخل و خرج دولت گفت: وقتی دولت اعلام می کند که برای شفاف سازی دخل و خرج دولت سامانه ای راه اندازی خواهد کرد به این معنی است که پذیرفته که در عملکرد مالی زیرمجموعه خود ابهاماتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اموال در اختیار دولتمردان امانت ملت است که به دست آنها سپرده شده افزود: اگر آقای رئیس جمهور قصد ایجاد شفافیت در هزینه ها و عملکرد مالی دولت را داشت پس چرا تا به امروز این همه محرمانه عمل کرده و این شفاف سازی را پیش از این انجام نداده است؟

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی هر سال در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه تمام دقت های لازم را خرج می کند تا مخارج و درآمدهای دولت منطبق باشد و از این بابت دولت دچار مشکل نشود اما عده ای از اطرافیان رئیس جمهور با اختیارات بیش از حد قوانینی تصویب می کنند که براساس آن از بیت المال اموال بیشتری را برداشت کنند.

بیرانوند با اشاره به مسئله حقوق های نجومی تصریح کرد: در ماجرای حقوق های نجومی برای دولت آبروریزی شد دولت با شعبده بازی اول سقف حقوق مشخص کرد و بعد اعلام کرد تنها چندنفر از این رقم بیشتر پول دریافت کردند که آن را برگرداندند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد است، خاطرنشان کرد: مردم در سالهای اخیر به دلیل فساد سازمان یافته در کشور آسیب های بسیاری را متحمل شدند درحالی که اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با فساد کاملا مشخص است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه وجود برخی اطرافیان رئیس جمهور از جمله «حسین فریدون» حیثیت دولت را به تاراج گذاشته است عنوان کرد: به نظر می رسد که آقای روحانی بنای برخورد با برادررش را ندارد. فریدون مانع ایجاد شفافیت در دخل و خرج دولت است و باعث خواهد شد که باقی مانده آبروی دولت نیز به تاراج برود.

نظر شما