شناسهٔ خبر: 132245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«بان» از استقرار سامانه «تاد» در کره جنوبی دفاع کرد

بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل که انتظار می رود در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی نامزد شود، از استقرار سامانه موشکی آمریکا در این کشور استقبال کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل متحد که گمان می رود با بازگشت به زادگاهش، قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی را داشته باشد؛ امروز یکشنبه از طرح آمریکا به استقرار سامانه ضد موشک تاد در این کشور، دفاع  کرد.

وی در توجیه رویکرد خود گفت: از آنجایی که وقایع جاری در شبه جزیره کُره به جنگ شبیه است، استقرار سامانه تاد تصمیم مناسبی از سوی دولت تلقی می شود.

این در حالی است که چین با استقرار سیستم تاد که برای رهگیری و انهدام موشک های دوربرد استفاده می شود، به شدت مخالف است و آن را تهدیدی برای تمامیت ارضی خود محسوب می کند.

اما، بان معتقد است که با توجه به تلاش کره شمالی به افزایش توانمندی های هسته ای و موشکی، اتخاذ تدابیر دفاعی برای پیشگیری از هرگونه حمله ای، ضروری است.

با این حال، به گفته وی مسئله رابطه با کشورهای همسایه (چین) هم در میان است و امکان حل و فصل مشکلات از راههای دیپلماتیک وجود دارد.

بان سه شنبه گذشته، از آمریکا به کره جنوبی بازگشت حال آنکه هنوز به طور رسمی تمایل خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است.

گفتنی است، «پارک گئون های» رئیس جمهوری فعلی کره جنوبی به اتهام فساد سیاسی، در تعلیق از خدمت به سر می برد و بقای دولتش به رای نهایی دادگاه عالی کشور بستگی دارد.

نظر شما