شناسهٔ خبر: 132227 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

تخت‌روانچی: اجازه نخواهیم داد پروندۀ برجام دوباره باز شود

روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجۀ ایران تصریح کرد به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد پروندۀ برجام دوباره باز شود و این نه‌تنها موضع ما بلکه موضع همۀ اعضای ۱+۵ است.

به گزارش «نماینده»، مجید تخت روانچی در حاشیه مراسم ختم پدر حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه درباره اظهارات تیلرسون گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت بازبینی برجام افزود: بارها اعلام کرده‌ایم به هیچ وجه پرونده برجام دوباره باز نخواهد شد و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی بیفتد و این نه تنها موضع ما بلکه موضع همه اعضای ۱+۵ است.

وی در پاسخ به این پرسش که در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تضمین کتبی از آمریکایی‌ها برای اینکه تمدید آیسا بر برجام تاثیرگذار نخواهد بود، گرفته شد؟ گفت: جلسه‌ وین به درخواست ایران تشکیل شد و شکایتی که ما از دولت آمریکا در خصوص تمدید قانون آیسا داشتیم به دلیل بدعهدی‌هایی بود که تاکنون در طول یک سال گذشته در اجرای برجام داشته است.

معاون اروپا و امریکا وزارت امور خارجه به بیانیه ای که در پایان این نشست صادر شد اشاره کرد و ادامه داد: در این بیانیه بر شکایت ایران و نامه  وزیر امور خارجه کشورمان تاکید شد مبنی بر اینکه برجام باید به بهترین نحو اجرا شود و در طول جلسه هم تمام اعضا تأکید داشتند که به هیچ وجه نباید اجازه داده شود که از وضعیت سوء استفاده شود و برجام بخواهد در اجرایش با مشکلاتی مواجه شود.

وی اظهارداشت: هیأت آمریکایی هم در این نشست تأکید کرد و قول داد که (آیسا) هیچ آثار اجرایی نداشته باشد و ما باید در عمل ببینیم که به چه صورتی خواهد بود.

تخت روانچی گفت: در بیانیه‌ای که در پایان جلسه صادر شد مشخص است که چه بحث‌هایی شده و در آنجا تأکید شده است که اجرای برجام باید به نحو احسن و کامل و بدون تحفظ و به صورت خیلی شفاف اجرا شود.

معاون اروپا و امریکا وزارت امور خارجه با اشاره به گذشت یک سال از اجرایی شدن برجام و در میان گذاشتن مشکلات اجرای آن با مردم گفت: یکی از مشکلات، بدعهدی‌هایی بود که آمریکایی‌ها داشتند و در گفت‌وگوهایی که در جلسات برجام داشتیم به صراحت این موارد را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: در طول جلسه کمیسیون مشترک در برجام در وین، همه اعضا با نظر ما همراهی داشتند که به هیچ وجه نباید اجازه دهیم برجام با مشکلاتی در اجرا مواجه شود و مورد سوء استفاده قرار گیرد.

نظر شما