شناسهٔ خبر: 132218 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نامه کری به ترامپ نشان داد، آنها در مذاکرات هم فریبکاری می‌کنند

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مکاتبه اخیر جان کری با رئیس جمهور منتخب آمریکا یکبار دیگر این حقیقت را نشان داد که آنها در مذاکرات هم فریبکاری می کنند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، با اشاره به نامه اخیر جان کری وزیر امور خارجه دموکرات آمریکا به دونالد ترامپ و توصیه به وی برای تداوم فشارها به ایران، اظهار داشت: این نامه نگاری موید و موکد حقیتی است که سالهای سال است رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می کنند.

وی افزود: این حقیقت چند بخش دارد؛ از جمله اینکه، تا زمانی که ملت ایران بر اصول و ارزش ها و منافع خود تاکید کنند، مورد خشم و دشمنی آمریکایی ها و نظام سلطه قرار دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بخش دیگر این حقیقت آن است که دشمنان ما به محوریت آمریکا اگرچه ممکن است در جاهایی با یکدیگر اختلاف داشته باشند، اما سر و ته یک کرباس هستند و در براندازی نظام اسلامی و دشمنی با مردم ما متحد هستند.

ذوالنور تاکید کرد: تنها تفاوت آنها در این دشمنی، اختلاف در تاکتیک ها و روش های دشمنی و خصومت است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که از این مکاتبه به عنوان یک حقیقت برداشت می شود، این است که ما در عرصه دیپلماسی هم با یک جنگ روبرو هستیم که در آن نیز، دشمن از انواع فریب ها و وعده های دروغین استفاده می کند و لبخندهای کاذب می زند و در مذاکرات هم فریبکاری می کند.

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که در تمدید قانون تحریم های ایران (ایسا) دیدیم، اوباما و جان کری که به ظاهر در مقابل ترامپ هستند، تجربه و اصول فشار بر ایران را مورد تاکید قرار می دهند.

ذوالنور گفت: از مجموع این حقایق فقط یک درس باید بگیریم و آن هم این است که در مقابل چنین دشمنانی هوشیار باشیم و به آنها اعتماد نکنیم و وحدت ملی و توانمندسازی درونی را جدی بگیریم؛ اگر چنین کاری را نکنیم، به شدت در معرض آسیب پذیری دشمن هستیم و پایمال می شویم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم پایمال نشویم و از پایمال شدن ضعیفان و مظلومان عالم نیز جلوگیری کنیم، حتما باید به اقتدار دست یابیم که نه ظلم کنیم و نه ظلم بپذیریم.

نظر شما