شناسهٔ خبر: 132192 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گزارش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به کمیسیون امنیت درباره نشست اخیر کمیته برجام

سید حسین نقوی حسینی 4 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این کمیسیون و ارائه گزارشی از نشست اخیر کمیته نظارت برجام خبر داد.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از حضور اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به زودی در یکی از جلسات این کمیسیون حضور یابند.

وی افزود: با توجه به برگزاری نشست مشترک ایران و اعضای کمیته نظارت برجام درباره نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها، قرار است تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پس از پایان این نشست در یکی از جلسات کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافته و توضیحاتی درباره این نشست به اعضای این کمیسیون ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: زمان دقیق نشست مشترک اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با کمیسیون امنیت ملی مجلس هنوز مشخص نیست ولی به زودی مشخص می‌شود.          

 چندی پیش تمدید قانون «آیسا» در کنگره آمریکا به تصویب رسید که براساس آن حوزه نفت و انرژی ایران از سوی دولت آمریکا تحریم می‌شود. حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریحانی رئیس مجلس و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تمدید قانون «آیسا» را نقض برجام عنوان کرده بودند.

بر این اساس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خواستار تشکیل نشست کمیته نظارت برجام می‌شود که این نشست طی روزهای اخیر در ژنو پایتخت سوئیس در حال برگزاری است.

نظر شما