شناسهٔ خبر: 132140 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معافیت مالیاتی فرآیندهای تولیدی و خدماتی محصولات کشاورزی

مجلس نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای در برنامه ششم توسعه مقرر کردند فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی فرآوری‌نشده بخش کشاورزی از پرداخت مالیات معاف شوند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (پنج‌شنبه) پارلمان و در جریان بررسی مواد مراعا مانده لایحه برنامه ششم توسعه، بند الحاقی به ماده ۴۳ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، فرآیندهای تولیدی و خدماتی قبل از تولید نهایی محصولات کشاورزی فرآوری نشده بخش کشاورزی مذکور در بند ب ماده یک قانون تجمیع وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی که مشمول معافیت از قانون مالیات بر ارزش افزوده نیستند با نرخ صفر محاسبه شود.

این بند با ۱۶۰ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

همچنین در مصوبه دیگری، نمایندگان مجلس در بند (ژ) ماده ۴۵ لایحه برنامه ششم توسعه، دولت را موظف کردند تا پایان سال اول برنامه طرح الگوی کشت را برای تمامی نقاط کشور تعریف نموده و در طی سال‌های برنامه ششم به مورد اجرا گذارد. وزارت نیرو موظف است تخصیص آب را مطابق طرح الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار دهد.

این بند با ۱۸۸ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رسید.

وکلای ملت با تصویب بند (ب) ماده ۴۶ لایحه برنامه ششم مقرر کردند که عوارض حاصل از چشمه‌های آب معدنی و درمانی در محدوده شهرهایی که ظرفیت توسعه گردشگری دارند، با طی مراحل قانونی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان منطقه قرار گیرد. منابع حاصله متناسب با دریافت عوارض که به پیشنهاد شورای اسلامی شهر به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌رسد، با تصویب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان صرف زیرساخت‌های گردشگری همان منطقه می‌شود.

این بند نیز با ۱۶۲ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

نظر شما