شناسهٔ خبر: 132133 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید به بحران اشتغال جوانان پایان داد

احسان قاضی زاده43 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر معتقد است: برای کاهش عرضه و تقاضا در زمینه مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی باید به بحران اشتغال جوانان پایان داد.

به گزارش «نماینده»، سید احسان قاضی زاده هاشمی گفت: تا وقتی که جوانان ما بیکار بوده و یا از شغل خود رضایتی نداشته باشند، گرایش به مصرف انواع مواد مخدر نیز در کشور زیادتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی به شمار می رود، افزود: علاوه بر ناهنجار بودن اعتیاد، روی آوردن به مصرف مواد مخدر ریشه در مباحث خانوادگی دارد، اما بیکاری نیز بیشترین تاثیر منفی را روی جوانان می‌گذارد.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس تصریح کرد: از سالیان گذشته تا به امروز تدابیر امنیتی و انتظامی و برخوردهای قهری برای مبارزه با مواد مخدر مناسب نبوده و نیست، باید راه کارهای اساسی از جمله تامین شغل مناسب و آگاه کردن خانواده ها درباره معضلات و آسیب های ناشی از اعتیاد را در پیش گرفت.

به گفته قاضی زاده هاشمی، تقاضا برای مصرف مواد مخدر صنعتی و قرصهای روان‌گردان افزایش می‌یابد، برای جلوگیری از این بحران، نگاه‌ها به مقوله اعتیاد باید اجتماعی باشد نه قهری و برخوردی.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت نیز در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مسوول است، اظهار کرد: سیستم آموزشی و تربیتی کشور که نقش مهمی در شکل گیری و تکامل آینده سازان جامعه دارد، باید استوار بر اخلاق و پرورش اجتماعی باشد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: نگاه مجلس دهم به مقوله اعتیاد و مبارزه اجتماعی با مواد مخدر، پیشگیرانه، ترویجی و مراقبتی است و در این راستا در بسیاری از حوزه‌ها کارکردهای سلامت روحی و روانی پیش از ازدواج را الزامی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر خدمات مشاوره‌ای توسط بهزیستی به عنوان اورژانس اجتماعی که به نوعی پاسخگویی به نیازهای مردم است، ارایه می‌شود.

نماینده مردم فریمان و سرخس خاطرنشان کرد: توسعه خدمات مشاوره‌ای، حمایتی و درمانی و اشتغال برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از ضروریات است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از دست اندرکاران مربوطه برای ارایه این خدمات حمایت می‌کنند.

نظر شما