شناسهٔ خبر: 132104 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ماهیت کسب و کارهای کوچک «غیرمحرمانه» بررسی می‌شود

غیرمحرمانه مستند مناظره «غیر محرمانه» ۲۳ و ۲۴ دی ماه به موضوع کسب و کارهای کوچک پرداخته و به موانع موجود در گسترش این مشاغل و راهکارهای پیشرفت و توسعه آن‌ها نگاهی متفاوت خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، کسب و کارهای کوچک یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشورند. به نحوی که در سراسر دنیا اقتصادهای موفق سال هاست که بر همین بخش از اقتصاد سرمایه گذاری کرده و بهره می‌برند. در کشور ما نیز با توجه به اهمیت مبحث اقتصاد مقاومتی، توجه به بنگاه‌های اقتصادی خرد وکوچک از جایگاه مهمی برخوردار است.

در قسمت مستند گزارش غیرمحرمانه که پنج شنبه ۲۳ دی ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می‌شود، در گفت‌وگویی با علی فاضلی؛ رئیس اتاق اصناف کشور، به راه اندازی صنوف نگاهی کارشناسی خواهد شد. سید محمد یاراحمدیان؛ رئیس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور نیز به مشکلات و دغدغه‌های صنف کارگری در کسب و کارهای کوچک اشاره می‌کند. همچنین بهروز فروتن؛ به عنوان یک کارآفرین به شیوه‌های نوین راه اندازی این گونه مشاغل خواهد پرداخت و در پایان علی شاه حسینی، مشاور کسب و کار در این زمینه به ارائه توضیحاتی کارشناسی می‌پردازد.

در برنامه مناظره که جمعه ۲۴ دی ماه ساعت ۲۱ از شبکه دو با حضور مدعوین و میهمانان اصلی به روی آنتن می‌رود، محمدرضاپور ابراهیمی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس، مهدی حسین‌نژاد؛ مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و حمیدرضا سیفی؛ عضو هیأت رئیسه کانون صنفی کارفرمایی و رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های صنفی کشور درباره بنگاه‌های اقتصادی کوچک به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

در این برنامه ابتدا تعریفی از کسب و کارهای کوچک داده شد و در ادامه، گفت‌وگو از دریچه حمایت و عدم حمایت دولت از این کسب و کارها پی گرفته خواهد شد. موانع قانونی و رفع مشکلات این دسته از مشاغل به همراه راهکارهای به روز شدن بنگاه‌های اقتصادی کوچک بخش دیگری از مباحث ارائه شده در این مناظره است.

«غیرمحرمانه» تا کنون موضوعات مختلفی را چون بررسی وضعیت صنعت خودروسازی، فرصت‌ها و تهدیدهای گردشگری در ایران، نگاهی به وضعیت بنزین و آلودگی هوا، جریانات مد و پوشاک در کشور، تعاملات ارباب رجوع و کارگزار، فرهنگ کار جمعی در ایران، روشن کردن چندسویه واقعیت ترافیک، بنیان‌های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی شدن آن، ناشکیبایی و دلایل افزایش آن، حمایت از تولید ملی، آسیب‌شناسی نظام آموزشی کودکان استثنایی، اوقات فراغت، اجاره بهای مسکن، فرهنگ مدارا، بررسی اقتصاد بدون نفت، طرح تحول نظام سلامت، وضیعت تاکسیرانی کشور، واکاوی خروج از رکود اقتصادی، طب سنتی و... مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.

مستند مناظره «غیر محرمانه» به تهیه کنندگی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمود احمدی افزادی با روایت مهدی بابایی کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی که پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه دو به روی آنتن می‌رود و بازپخش آن شنبه ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

نظر شما