شناسهٔ خبر: 132023 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

«احمد صفری» نماینده مردم کرمانشاه در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده»:

تبعیض در تخصیص بودجه استان‌ها باعث رنجش مردم از دولت شده است

احمد صفری تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها دل مردم را خدشه‌دار کرده و باعث رنجش آن‌ها شده است. تدبیر و امید شعار زیبایی است این دولت با تدبیر برای مردم امید ایجاد کنند. انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در پیش است دولت حداقل در این فرصت اندک توجه ویژه‌ای به استان‌هایی که تاکنون به آن‌ها توجه نشده، داشته باشند.

به گزارش هفته نامه «نماینده» پس از ۸ سال دفاع مقدس استان کرمانشاه حدود ۱۰ سال به اقدامات بازسازی پرداخت اما بعد از بازسازی شاهد تحریم‌های ظالمانه غرب بودیم ازاین‌رو استان کرمانشاه جز ضرر و زیان هیچ سودی ندید. با تقدیم ۹۸۰۰ شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار داشتیم که نسبت به استان‌های توسعه‌یافته توجه ویژه‌ای به این استان شود.
این‌ها بخشی از گفت‌وگوی هفته‌نامه نماینده با احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون انرژی در مجلس دهم است.
وی با اشاره به نگاه‌های تبعیض‌آمیز مسئولان نسبت به استان‌های محروم، اظهار داشت: مردم واقعاً از تبعیض‌هایی که مسئولان قائل می‌شوند. ناراحت می‌شوند وقتی می‌بینند اعتباراتی که به استان‌های توسعه‌یافته داده می‌شود اما استان‌های توسعه‌نیافته کمتر از حقشان دریافت می‌کنند.
صفری با اشاره به نرخ رشد بودجه در نظر گرفته شده برای این حوزه انتخابیه، تصریح کرد: نرخ رشد در نظر گرفته شده در بودجه سال ۹۶ برای این منطقه ۱۱ درصد افزایش یافته است این در حالی است که این میزان برای برخی از استان‌ها به ۲۰ و یا ۳۰ درصد نیز رسیده است.
این نماینده تأکید کرد: این تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها دل مردم را خدشه‌دار کرده و باعث رنجش آن‌ها شده است. تدبیر و امید شعار زیبایی است این دولت با تدبیر برای مردم امید ایجاد کنند. انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در پیش است دولت حداقل در این فرصت اندک توجه ویژه‌ای به استان‌هایی که تاکنون به آن‌ها توجه نشده، داشته باشند.
صفری بیان داشت: امسال نرخ رشد اشتغال استان کرمانشاه منفی یک بوده است این مطلب بیانگر این است که این استان رتبه اول بیکاری را در کشور داشته است. این موضوع برای مردم درد است وقتی می‌بینند از بیکار، بیکارتر شده‌اند.
وی خطاب به مسئولان گفت: از تمامی مسئولان اجرایی کشور خصوصاً آقای روحانی عاجزانه درخواست توجه ویژه نسبت به استان کرمانشاه داریم. ما آدم‌های نیازمندی نیستیم اما دارند فقیر و نیازمندمان می‌کنند. باوجود ظرفیت‌های موجود اما بهره‌برداری درستی از استان کرمانشاه انجام نشده است.
این استان مردم اصیل، شریف، نجیب، باغیرت و شجاعی دارد اما به مرور زمان به سمت فقر سوق داده می‌شوند.
این نماینده تأکید کرد: استان کرمانشاه زمانی قطب کشاورزی محسوب می‌شد و سهم بسزایی در صادرات این محصولات داشت و امروز به‌جای اینکه صنعتی شود روزبه‌روز سنتی می‌شود
وی همچنین با اشاره به مسئله بهداشت و درمان این منطقه یادآور شد: استان کرمانشاه به لحاظ شرایط بهداشتی و درمانی از میان ۵۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه ۵۳ را دارد و این مطلب بیانگر تضعیف شرایط آموزشی این استان است به دلیل نگاه‌های به شدت تبعیض‌آمیز دولت است.
وی در بخش دیگر سخنانش گفت: اکثر شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه ۲۰-۳۰ درصد فعال هستند علت این مسئله گیر و گورهای اداری است که مدیران استانی با رفتار فراقانونی‌شان ایجاد کرده‌اند. ما هرگز موافق قانون‌شکنی نیستیم. رعایت قانون بر همه واجب است اما می‌توان با نگاه خداپسندانه‌ای به مردم محروم استان کرمانشاه خدمت کنند.
صفری با اشاره به موضوع سدسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: در جلسه‌ای که مسئولان استان با حضور وزیر نیرو داشتند آقای چیت‌چیان بدون توجه به نظر نمایندگان و بدون توجه به بالاترین مقام ارشد استان که استاندار محترم است اعتبار مربوط به دو سد این استان را حذف کرد و در حال حاضر ما با کاهش ۴۷ درصدی بودجه آب مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه ۶۰-۷۰ درصد مدیران استان کرمانشاه غیربومی هستند، ادامه داد: معتقدم حضور مدیران غیربومی به‌جز شخص استاندار که فرد باتجربه‌ای است باعث بروز چنین اتفاقاتی در استان شده است. این افراد مدیر نیستند و صرفاً به‌عنوان کارآموز به این منطقه می‌آیند زمانی که کار را یاد می‌گیرند بعد از مدتی به‌عنوان مدیر به استان خودشان می‌روند. این در حالی است که استان کرمانشاه نیروهای برجسته و نخبه فراوانی دارد از دولت می‌خواهیم که از نخبگان بومی استان برای مدیریت استفاده کند. ما افراطی نیستیم بلکه کرمانشاهی‌ها به مهمان‌نوازی معروف هستند اما متأسفانه هیچ‌گونه توجهی به مردم این استان نمی‌شود.
وی در مصداق نمونه بارز دیگر نگاه تبعیض‌آمیز دولت به این حوزه انتخابیه گفت: پالایشگاه آناهیتا ۱۰ سال پیش هم‌زمان با پالایشگاه آبادان شروع به کار کرده علی‌رغم اینکه پالایشگاه آبادان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است اما پالایشگاه آناهیتا تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. چرا این تبعیض ها وجود دارد مگر ما ایرانی نیستیم؟
ما نمی‌گوییم همه امکانات و تسهیلات به استان کرمانشاه تعلق گیرد اما از آقای زنگنه انتظار داریم به‌عنوان یک همشهری در احقاق حقمان به ما کمک کند.
وی معتقد است تنها دوره‌ای که مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با یکدیگر هم‌رنگ و همدل هستند این دوره است چراکه در گام نخست نمایندگان استان به دنبال حل مشکلات مردم و نظام و سپس در پی برطرف کردن مشکلات استانشان هستند چرا که این افراد به‌هیچ‌عنوان برای حل مسائل به‌صورت منطقه‌ای و جناحی فکر نمی‌کنند.
صفری در پایان ضمن درخواست از سران قوا و رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات مردم استان کرمانشاه به‌صورت اورژانسی، خاطرنشان کرد: بنده علی‌رغم بودنم در لیست امید هستم سوگند یاد کرده‌ام که به فکر حل مشکلات مردم باشم. بنده در کنار دولت هستم نه وکیل الدوله. بلکه وکیل ملت بوده و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنم.
 

نظر شما