شناسهٔ خبر: 131992 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بدنه دولت برای تبلیغات عملکرد روحانی در آستانه انتخابات بسیج می شود

مجتبی شاکری در قالب این ابلاغیه معاونان سیاسی استان ها به عنوان مسوولان اطلاع رسانی طرحی انتخاب شده اند که طی آن قرار است تمام بدنه دولت برای تبلیغات عملکرد رییس جمهور در آستانه انتخابات پیش رو بسیج شود و با تابلو "سلام کشور" چهره دیگری از ستاد تبلیغات انتخاباتی پیش رو قرار می دهد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی شاکری در جریان سیصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری تهران پیاده راه را با هزینه هنگفت در کنار خیابان ها ایجاد می کند در حالی که برای احداث بیش از دو هزار و ۲۰۰ بوستان در پایتخت هزینه شده و فضای مفرحی در تمام مناطق شهر وجود دارد که قابل بهره برداری است، گفت: با این حال برای اینکه ظرفیت بوستان ها در سبد هزینه های فرهنگی و اجتماعی خانوارها بگنجد، طرح خاصی شکل نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اغلب بوستان‌ها فاقد فضای فاخر و برنامه‌ریزی برای برپایی تئاتر خیابان، اجرای موسیقی، گالری نمایش آثار هنری و حتی کرسی تلاوت قرآن، ارائه آموزش‌های شهروندی در فضای باز و اقداماتی از این دست هستند و در نتیجه به جز موارد معدود، از امکاناتی که یک بوستان می‌تواند در حوزه فرهنگی و اجتماعی فراهم کند، خبری نیست.

شاکری با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند در قالب تفاهم‌نامه مشترک با مدارس، زمینه استفاده از این فضاهای تفرجی را در ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان برای مدارس نزدیک هر بوستان فراهم کند، گفت: این مدل بهره برداری از بوستان ها نیازمند همکاری دوجانبه آموزش و پرورش و شهرداری است.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که روز جمعه برگزار شد، گفت: صورت برگزاری این جشنواره می تواند به مدلی برای جشنواره های شهرداری، وزارت ارشاد و حوزه هنری تبدیل شود که با کمترین هزینه، بتوان با بهره گیری از مشارکت مردم، کارهای بزرگی را رقم زد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران درباره ابتکار در تعیین جوایز جشنواره مردمی عمار، توضیح داد: بر خلاف اغلب جشنواره های هنری که اغلب منتخبان را سکه باران می کنند، در این جشنواره ۲۵ فانوس و هفت جایزه دیگر که اغلب آنها یادگاری های عزیز خانواده شهدا بودند، تقدیم برگزیدگان شد.

وی به چینش کسانی که جوایز را تقدیم کردند نیز اشاره کرد و گفت: ترکیبی از خانواده های شهدای هسته ای، مدافع حرم و دفاع مقدس برای تقدیم جوایز روی سن حاضر شدند و فضای انقلابی منحصر به فردی در این مراسم رقم خورد که باید از این بابت به دست اندرکاران جشنواره عمار تبریک گفت.

شاکری در بخش پایانی سخنانش از صدور یک ابلاغیه ۱۹ بندی تحت عنوان "اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم" توسط وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری ها خبر داد و گفت: در قالب این ابلاغیه معاونان سیاسی استان ها به عنوان مسوولان اطلاع رسانی طرحی انتخاب شده اند که طی آن قرار است تمام بدنه دولت برای تبلیغات عملکرد رییس جمهور در آستانه انتخابات پیش رو بسیج شود و با تابلو "سلام کشور" چهره دیگری از ستاد تبلیغات انتخاباتی پیش رو قرار می دهد.

وی ضمن توصیه به مطالعه این ابلاغیه به تمام فرهیختگان و سیاست ورزان که دغدغه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را دارند، ادامه داد: پیش از این با چنین مدلی روبرو نشده بودم که دولت به این شکل مجموعه خود را برای تبلیغ رییس جمهور وقت بسیج کند و معتقدم این مدل در شان رییس جمهور نیست که از طریق رسانه های متعلق به دولت به دنبال تبلیغات انتخاباتی باشد که ممنوع است و جا دارد شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی به عنوان ناظر در این خصوص و مواردی از این دست اقدام کند.

نظر شما