شناسهٔ خبر: 131960 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

تاسیس واحد شناسایی دستفروش ها در شهرداری تهران

شهرداری تهران 43 معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان این که مجموعه شرکت شهربان- حریم بان واحد مستقلی را برای بررسی ریشه ها و عوامل دستفرشی در سطح شهر ایجاد کرده است از تشدید فعالیت شهرداری تهران در ساماندهی دستفروش ها در سه ماه پایان سال خبر داد.

به گزارش «نماینده»، ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر لزوم شناسایی دستفروش ها به منظور ساماندهی اصولی و درست آنها در سطح پایتخت اظهار کرد: اکنون در آستانه فصل بهار و سال جدید هستیم. لذا با ازدحام جدی دستفروش ها مواجه می شویم زیرا ممکن است حتی از شهرستان ها نیز جمعیت زیادی برای کسب درآمد از دستفروشی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبعا یکی از مسائلی که در دستور کار شهرداری تهران است ورود جدی تر به پدیده دستفروشی است.

امانی با بیان این که مجموعه شرکت شهربان- حریم بان واحد مستقلی را برای بررسی ریشه ها و عوامل دستفرشی در سطح شهر ایجاد کرده است، گفت: برخی از این دستفروش ها به صورت سازماندهی شده و با پشتوانه ای مالی قوی برای افراد دیگری کار می کنند، لذا باید در مورد سطح نیازمندی این افراد بررسی شود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که هدف اصلی ما درک شرایط و کمک به افرادی است که برای امرار معاش خودشان دستفروشی می کنند، خاطرنشان کرد: با شناسایی این افراد می توان در مکانی مشخص شرایط عرضه کالا و خدمات این افراد را فراهم کرد. این اقدام به عنوان سیاست شهرداری تهران در بسیاری از مناطق عملیاتی شده که آخرین مورد آن را در تجریش شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۰۰ نفر دستفروش شناسایی شده در تجریش تنها ۴۰ نفر ثبت نام کردند و از این تعداد تنها هشت نفر در مکان های در نظر گرفته شده توسط شهرداری مستقر شدند به این دلیل که دستفروشی در میدان تجریش به عنوان منطقه ای برخوردار درآمد بسیار بیشتری دارد نسبت به مکانی همانند بازارچه که محل تردد گسترده خودرها و عابرها نیست.

امانی با تاکید بر این که شناسایی دستفروش ها می تواند گامی موثر و عینی در ساماندهی آنها باشد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در نظر دارد با فعالیت های خود دراین حوزه در سه ماه پایانی سال اقدامات موثری را انجام دهد.

نظر شما