شناسهٔ خبر: 131939 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

سخنگوی شورای شهر تهران و از حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با «نماینده» تشریح کرد

ویژگی جبهه جدید، مردمی بودن است

تقی پور/1 عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش «تفاوت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» با سازوکارهایی که در گذشته تهیه می‌شد، چیست؟»، گفت: «اقدامات و حرکت‌هایی که در گذشته صورت می‌گرفت بیشتر در قالب گروه‌های سیاسی بود و برگرفته از شکل کنونی تعریف شده در جبهه مردمی نبود.

هفته نامه «نماینده»- رضا تقی‌پور «عضو و سخنگوی شورای شهر تهران» است. او از ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۱ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و پس از آن نیز تا پایان کار دولت دهم مشاور رئیس‌جمهور در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

عضو شورای شهر تهران پس از اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» از این حرکت خودجوش مردمی حمایت کرد.

شکل‌گیری «جبهه مردمی» بهانه‌ای شد تا به‌سراغ «رضا تقی‌پور» برویم و از او پیرامون ضرورت‌هایی که منجر به شکل‌گیری این جبهه شد، تفاوت‌های آن با سازوکارهای گذشته نیروهای انقلاب و اهداف و اولویت‌هایی که جبهه تازه تأسیس نیروهای انقلاب باید در جغرافیای سیاسی دنبال کنند، سؤال کنیم.

وی، دورنمای جبهه مردمی را مثبت ارزیابی و در عین حال پیشنهادی برای ترسیم خط‌مشی این جبهه که هم اکنون با حمایت گسترده اقشار مختلف روبه‌رو شده است، ارائه کرد.

رضا تقی‌پور «عضو شورای شهر تهران» در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده»، با اشاره به شکل‌گیری «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»، گفت: «در شرایط کنونی هر اقدامی که در جهت وحدت نیروهای انقلاب صورت گیرد اقدامی مثبت تلقی می‌شود؛ نیروهایی که اصول کار آنها تبعیت از مقام معظم رهبری، امتداد خط مقاومت و عدم سازش پذیری و ارزش‌هایی که برگرفته از تفکر انقلابی-اسلامی امام‌خمینی(ره) است.»

وی ادامه داد: «در سال‌های اخیر دسته‌بندی‌های متنوعی شکل گرفته بود و قدرت هماهنگی و جهت‌گیرهای اجتماعی، سیاسی را سخت کرده بود؛ به‌همین جهت بنده معتقدم اقداماتی همچون شکل‌گیری «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» به ایجاد همگرایی بیشتر کمک خواهد کرد، گرچه مبانی فکری مشترک است.»

عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: «امیدواریم در این فضا، نیروهای انقلاب به‌سوی وحدت حرکت کنند تا بتوانند منویات مقام معظم رهبری و آسیب‌هایی که هنوز دشمن برای آن برنامه‌ریزی می‌کند با وحدت و همگرایی پاسخ دهند.»

تقی‌پور ابراز امیدواری کرد تا زمانی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب در خط مقام معظم رهبری و در تبعیت از ولایت فقیه حرکت می‌کند، حتماً موفق خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش «تفاوت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» با  سازوکارهایی که در گذشته تهیه می‌شد، چیست؟»، افزود: «اقدامات و حرکت‌هایی که در گذشته صورت می‌گرفت بیشتر در قالب گروه‌های سیاسی بود و برگرفته از شکل کنونی تعریف شده در جبهه مردمی نبود. البته در گذشته هم کارهای خوبی تحت عنوان جبهه صورت گرفت اما طبیعتاً محور کار «وحدت» مبتنی بر پیروی از منویات مقام معظم رهبری و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، پایداری و مقاومت است. امروز در منطقه همین خط (مقاومت) برجسته است و به اعتقاد بنده این محورها، محورهای خوب برای این وحدت می‌باشد که تعریف شده است.»

عضو اصول‌گرای شورای شهر تهران در ادامه در خصوص «مهمترین اهداف و اولولیت‌هایی که «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» باید دنبال کند»، گفت: «اولویت‌ها تجدید یا احیای ارزش‌هایی است که امام(ره) (بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی) برای انقلاب و ادامه حرکت انقلاب اسلامی تعریف کردند، طبیعتاً هدف اصلی باید حفظ ارزش‌های انقلاب باشد.»

تقی‌پور تأکید کرد: «ما باید راه و مکتب امام(ره) را احیا و از آن پاسداری کنیم، البته در کنار این وحدت برای نیروهایی که به ارزش‌ها و اصول پایبند هستند باید تعریف خطوط فاصل با حرکت‌هایی که بعضاً ادعای همسویی با انقلاب اسلامی را دارند ولی در عمل و رفتار مشاهد نمی‌شود، لحاظ کنند.»

وی از این گفته خود به تبیین یکی از خطوط جبهه مردمی نیروهای انقلاب پرداخت و تصریح کرد: «فکر می‌کنم این موضوع می‌تواند جزو خط‌مشی‌های جبهه باشد تا خط فاصل را با این قبیل جریان‌ها تعریف کند.»

عضو شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این پرسش ««جبهه مردمی نیروهای انقلاب» در رسیدن به وحدت نیروهای ارزشی برای معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ چه نقشی می‌تواند انجام دهد؟» گفت: «طبیعتاً این هم یکی از اتفاقات مقطعی است که باید انجام شود. آنچه مسلم است و باید برآن تأکید کرد تلاش گروه‌های مختلفی است که می‌خواهند فضا را غبارآلود کنند.»

تقی‌پور اضافه کرد: «متأسفانه آنها با استفاده از ابزارهای همچون جنگ اطلاعاتی و جنگ نرم تلاش می‌کنند فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را با چالش‌های مختلف روبه‌رو کنند؛ ازاین‌رو در این فضا تأکید بر ارزش‌های انقلاب، ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی می‌تواند خود یک محور وحدت عنوان شود. یعنی نیروهایی که به این مباحث اعتقاد دارند می‌توانند بر حول این محورها با هم به وحدت برسند.»

نظر شما