شناسهٔ خبر: 131905 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

افزایش نظارت بر عملکرد اعضای شوراها به منظور کاهش آمار رشوه و تبانی

چمران43  رئیس شورای عالی استان ها گفت: برای کاهش آمار رشوه و تبانی در میان اعضای شوراها در شورای عالی استان ها کمیسیون نظارت تشکیل شده اما اقدامات این کمیسیون به هیچ وجه کافی نیست.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران گفت: پیش از اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع اخذ رشوه و تبانی اعضای شوراها و همچنین شهرداران ورود پیدا کنند، در شورای عالی استان ها برنامه ریزی هایی برای این موضوع در دستور کار قرار گرفته بود.

وی افزود: اعتقاد ما این است که تخلف اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید به حداقل کاهش یابد.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به راه اندازی کمیسیون نظارت در شورای عالی استان ها اظهارکرد: به منظور کاهش تخلف اعضای شوراها و همچنین نظارت بر عملکرد آنها در شورای عالی استان ها، کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون نظارت راه اندازی شد تا از این طریق بر عملکرد اعضای شوراها نظارت شود.

چمران ادامه داد: در همین رابطه نظارت هایی بر اقدامات اعضای شوراها صورت می گیرد و سیستم های نظارتی شورای عالی استان ها بر روند اقدامات اعضای شوراها رصد کافی دارند.

وی با بیان اینکه " قادر نیستیم تیم های نظارتی را به همه شهرها و استان های کشور بفرستیم" خاطرنشان کرد: نمی توانیم نمایندگان خود را به منظور نظارت بر عملکرد تمام اعضای شوراها به همه شهرهای کشور بفرستیم و به همین خاطر باید شرایطی فراهم شود که نظارت ها به صورت استانی باشد و از استان بر عملکرد شورائیان در شهرها نظارت شود.

رئیس شورای عالی استان ها در خصوص میزان تخلف های صورت گرفته از سوی اعضای شوراها تصریح کرد: در تمام مشاغل شاهد تخلف و انحراف از کار هستیم و نمایندگان شوراها و شهرداران به نسبت سایر اقشار تخلف کمتری دارند.

چمران تاکید کرد: انتظار ما از نمایندگان مردم این است که هیچ تخلفی نداشته و به این خاطر که با رای مردم انتخاب می شوند به رای آنها احترام بگذارند.

نظر شما