شناسهٔ خبر: 131871 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حمایت وزارت ورزش و جوانان از طرح‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی

حجتی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سمن‌های جوانان می‌توانند طرح‌های خود درباره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را تا پایان ماه جاری به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ارایه دهند.

به گزارش «نماینده» رضا حجتی، با بیان اینکه سقف حمایت از طرح‌های سمن‌های جوانان در حوزه آسیب‌های اجتماعی ۷ میلیون تومان است، اظهارکرد: حمایت از این طرح‌ها و برنامه‌ها با اولویت پیشگیری از اعتیاد و مفاسد اخلاقی با تاکید بر دختران جوان انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکید بر دختران جوان موجب نمی‌شود که آنان به عنوان علت اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی تلقی شوند، گفت: ما کل جوانان را پوشش می‌دهیم  البته گروه هدف، د ختران جوان هستند چون آسیب‌پذیر و در معرض خطر هستند و عواقب ابتلا به اچ آی وی برای دختران بیشتر است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تأمین اعتبار حمایت از طرح‌های جوانان در حوزه آسیب‌های اجتماعی از طریق وزارت کشور اظهارکرد: قرار است وزارت کشور حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان را تخصیص دهند.

وی درباره مکانیزم تخصیص بودجه به طرح‌ها گفت: طرح‌ها به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ارایه و در شورای داوری بررسی می‌شود. نتیجه داوری به وزارت ورزش و جوانان فرستاده و از این طریق به وزارت کشور اعلام می‌شود و در نهایت وزارت کشور بودجه ر ا به  استان‌ها اختصاص می‌دهد.

حجتی در پایان اظهارکرد: حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های سمن‌های جوانان برای برگزاری  کارگاه‌های دانش‌افزایی و ارتقای مهارت اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان نیز در دستور کار است.

نظر شما