شناسهٔ خبر: 131844 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شفاف‌سازی رئیس‌جمهور در امور مالی خدمت به مردم است

جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شفاف‌سازی رئیس‌جمهور در امور مالی خدمت به مردم است، گفت: اعتماد ملت اخیراً با توجه به برخی مسائل آسیب دیده است که شفاف‌سازی موجب بازگشت اعتماد ملت به نظام می‌شود.

به گزارش «نماینده» محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم فسا و عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم شفافیت‌ مالی مدیران، اظهار داشت: معتقدم ما باید در تمام زمینه‌های اقتصادی شفاف‌سازی داشته باشیم، این شفاف‌سازی نه تنها در رابطه با اموال مسئولان، بلکه در تمام اقدامات مالی که در کشور انجام می‌شود، باید باشد.

وی افزود: به دلیل عدم شفاف‌سازی مالی در کشور حق و حقوق ملت در حال پایمال شدن است، اولاً اینکه بسیاری از افرادی که باید چندین برابر مالیات بدهند، به دلیل عدم شفاف‌سازی مالی فرار مالیاتی دارند، ثانیاً اینکه بسیاری از رانت‌خواری‌ها در قوای مختلف صورت می‌گیرد که این هم به دلیل عدم شفاف‌سازی است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: مسئله دیگر این است که در همه کشورهای پیشرفته دنیا ورودی و خروجی مالی همه مسئولان کاملاً مشخص است و باید حتماً دستگاه‌های مقتدری وجود داشته باشند که روی مسائل مالی مسئولان نظارت کنند، مسئله بعدی این است که هر کسی برای شفاف‌سازی پیش‌قدم شود، اتفاقاً خدمت بزرگی به ملت ایران کرده است.

وی اضافه کرد: هیچ کس نباید شفاف‌سازی در امور مالی خودش را مشروط به اقدام دیگری کند، شفاف‌سازی وظیفه مسئولان است و مشروط کردنش مناسب نیست و قوا را وارد دعواهای سیاسی می‌کند، هر قوه‌ای در این زمینه پیش‌قدم شود، به خودش خدمت کرده و صداقت خودش را نشان داده است.

جمالی تأکید کرد: اگر آقای رئیس‌جمهور و دولت نسبت به شفاف‌سازی امور مالی مدیران اقدام کنند، دیگران هم تشویق به این کار خواهند کرد و درخواست‌های اجتماعی مردم، سایر قوای کشور را هم وادار به این اقدام می‌کند، ما در شفاف‌سازی به خصوص برای مسئولان قوا اصلاً‌ نباید خط قرمز داشته باشیم.

وی یادآور شد: اتفاقاً‌ با توجه به مسائلی که اخیراً در کشور پیش آمده مانند حقوق‌های نجومی، به اعتماد این ملت که از استوانه نظام هستند، آسیب وارد شده است، هر کسی در زمینه شفاف‌سازی مالی مدیران وارد میدان شود، چه رئیس‌جمهور باشد چه سایر مسئولان کشور و دولت، به نظام و مردم خدمت کرده است و موجب بازگشت اعتماد مردم می‌شود، از طرفی از دولت هم که جزء خدمت‌گذاری انتظار دیگری نیست.

نماینده فسا در مجلس تصریح کرد: ۴ سال است مطالبه همه مردم و رسانه‌ها از «دولت تدبیر» شفاف‌سازی درباره موضوعات مختلفی مانند برجام است، البته آقای رئیس‌جمهور هر چه سریع‌تر شفاف‌سازی کنند، بهتر است، هر زمانی هم باشد ما به فال نیک می‌گیریم، قرار است ما برای مردم کار کنیم، اتفاقاً بهتر است این کار را انجام دهند، چون خدمت به مردم محسوب می‌شود.

نظر شما