شناسهٔ خبر: 131834 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هدف«جبهه مردمی نیروهای انقلاب»حضور حداکثری مردم درمدیریت کشور است

روستا آزاد عضو موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» گفت: این جبهه بنا دارد تا حضور مردم را در صحنه مدیریتی کشور حداکثری کرده و لازمه آن حمایت از چهره های مردمی و ساده زیست است.

به گزارش «نماینده» رضا روستاآزاد، عضو موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با اشاره به احساس نیاز به تشکیل چنین جبهه ای در شرایط فعلی کشور گفت: کشور از یک طرف با فرصت های فوق العاده ای رو به روست و از طرف دیگر مدیریت کشور تحت مدیریت مدیران سیاست زده قفل شده است به طوری که در حوزه اجرا مدیران کارآمد به خاطر برخوردهای سیاسی برخی جریانات امکان خدمت رسانی را از دست داده و در عین حال فضا برای کسانی که در عرصه مدیریت توانمندی ندارند، مهیا شده است.

وی افزود: این امر باعث شده مدیریت کلان و خرد در کشور دچار مشکل شود در شرایطی که کشور برای بهره بردن از فرصت های داخلی و خارجی مهیا شده نیازمند مدیریت کارآمد است اما به دلیل سیاست زدگی در امور اجرایی کشور امکان بهره مندی از چنین مدیریتی وجود ندارد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: تشکیل جبهه ای که به واسطه آن با هدف قرار دادن اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی، مردم به صحنه مدیریت امور کشور آمده و کار را در دست بگیرند به عنوان نیاز واقعی و فوری احساس شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مشابه این حرکت اجتماعی چند سال پیش در قوه قضائیه با عنوان شورای حل اختلاف انجام شد، شکل گیری این شوراها باعث شد تا مردم بسیاری از موارد اختلاف و مناقشات بین خود را با مراجعه به شورای حل اختلاف و به صورت کدخدامنشی و بدون حضور در دادگاه یا نظر قضات رسمی حل و فصل کنند که این همان توانمندی مردم در مدیریت امور است.

عضو هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» گفت: این جبهه در حقیقت یک حرکت اجتماعی برای فعال کردن نیروهای مردمی برای حضور در صحنه و مدیریت و نظارت بر عملکرد سیاسیون است تا مدیریت کلان از این طریق اصلاح شود.

روستاآزاد با اشاره به مشکلات فعلی کشور که دولت از در رفع آن کوتاهی کرده و یا نتوانسته در این زمینه گامی موثر بردارد عنوان کرد: مشکلات کشور در عین وجود فرصت های فراوان آنقد زیاد است که حل آنها بدون التزام به اصول و ارزشهای انقلابی و حضور مردم در صحنه امکان پذیر نیست.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: وقتی مردم صحنه مدیریت امور کشور را ترک کنند نظام هرقدر هم بزرگ و قدرتمند باشد زمینه افول آن فراهم خواهد شد.

وی افزود: رویکرد عمومی دولت یازدهم از زمان آغاز به کار به جای توجه به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و محور قرار دادن مردم، به توجه به ظرفیت های بین المللی معطوف شد و آمریکا قبله دلهای آقایان شد تا در نهایت با فروش نفت بیشتر کشور را اداره کنند.

روستا آزاد افزود: ما انقلاب و دفاع مقدس را با حضور مردم توانستیم به نتیجه برسانیم و پس از آن با وجو ناامنی در تمام دنیا، امنیت کشور را به خاطر داشتن ملتی خوب توانستیم حفظ کنیم. تردیدی نیست که نقش مردم در برقراری این امنیت انکارناپذیر و بسیار پررنگ است.

عضو هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تصریح کرد: رویه ای که دولت یازدهم برای اداره کشور از طریق فروش بیشتر نفت پیش گرفته شده رویه غلطی است که رژیم پهلوی هم در دوران قبل از انقلاب اسلامی آن را به کار می گرفت.

این استاد دانشگاه گفت: رشد اقتصادی که امروز بیان می شود، رشد نفتی است و درآمد حاصل از آن هم به کشور وارد نشده است و در عین حال مردم رکود، تورم، بیکاری و مشکلات اقتصادی را لمس می کنند. این آمارها حاصلی ندارد جز آنکه اعتماد مردم به سخن دولتمردان از بین خواهد رفت.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بنا دارد تا حضور مردم را در صحنه مدیریتی کشور حداکثری کرده و لازمه آن حمایت از چهره های مردمی، ساده زیست، انقلابی و پایبند به ارزشهای اسلامی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است.

روستاآزاد تصریح کرد: تاسیس پارلمان متدینین برای حضور مردم در صحنه مدیریت کشور و فراهم کردن فضای مناسب که از دور ترین روستاها تا پایتخت مردم بتوانند حرف خود را بزنند از دیگر سازوکارهایی است که از طریق این جبهه می توان به آن دست یافت.

نظر شما